Változatos programok az Európai Mobilitási Héten

iho   ·   2013.09.18. 15:25

A hazai vasúttársaságok számos kedvezménnyel készülnek a rendezvénysorozatra: szeptember 16–22. között díjmentesen lehet kerékpárokat szállítani a MÁV és a GYSEV vonatain. Az érvényes menetjegy mellett a pénztáraknál vagy a jegyvizsgálónál váltott ingyenes kerékpárjegy is szükséges az utazáshoz.

Az Andrássy úti rendezvényen átvehető MÁV-Start kuponfüzetben további kedvezményes kerékpárszállítási kupon található. Ezzel a szelvénnyel a szeptember 28–29-i, vagy az október 5–6-i hétvégén lehet 25 százalékos kedvezménnyel biciklit szállítani.

A szeptember 22-i Autómentes napon a MÁV-Start és a GYSEV vonalain érvényes forgalmi engedély felmutatásával ingyen lehet a vonatok másodosztályán utazni. Az első és a másodosztály közötti különbözetet, illetve a gyorsvonati és az IC-pótjegyet, valamint a helyjegyet külön meg kell fizetni.

Ismét megnyitják a gyalogosok előtt Budapesten az Andrássy utat. Az idei eseményeken kiemelt szerepet kapnak a főváros környezettudatos közlekedést előremozdító projektjei, így a villamosvonalak és a kerékpáros közlekedés fejlesztései, és szerepet kapnak a civil szervezetek is.

Debrecenben szeptember 19-én, csütörtökön két előadást hallgathatnak meg a város vasúti közlekedésével kapcsolatosan. A vasút történetéről Papp József (Kós Károly- és Podmaniczky-díjas helytörténeti kutató), a város vasúti adottságairól, azok jövőbeni kihasználásáról Szabó István vasútépítő mérnök tart előadást. A helyszín a Nagyállomás irányítóépülete lesz, az előadások délután ötkor kezdődnek.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.