Malév: van még remény
                                            A szerelmesek napjaként emlegetett február 14-én repülik a Malév Boeing  737-600-as típusú gépeit az Egyesült Államokba. Amint az AIRportal.hu jelezte, a Phoenix Goodyear  repülőtéren alkatrészeire szedik majd a gépeket. Mint előző cikkünkben elmondtuk, a 737-es család legkisebb tagjai valószínűleg a Malév túlélése esetén sem maradtak volna a flotta részei: ez a géptípus 109 férőhelyes, de nagyságrendileg  ugyanannyit fogyaszt, mint a 189 székes 737-800-as típus, ezért a  légitársaságok nem akarják sem kibérelni, sem megvenni ezeket az alig 10  éves repülőgépeket, hiszen a mai helyzetben nem lehet gazdaságosan  üzemeltetni őket.
 
 A február 3-án leállt Malév 737-esei jelenleg még az írországi Shannon repülőterén várakoznak. A nagyobb 700-as és 800-as típusok egyelőre  maradnak a repülőtéren, arra várva, hogy egy európai légitársaság újra  lízingbe vegye őket.

 
 Erre több lehetőség is mutatkozik, hiszen a magyar légitársaság korábban  létrehozott Malév Express néven egy önálló leányvállalatot. Ez a cég  még ma is létezik, információink szerint minden szükséges engedéllyel  rendelkezik. Kérdés azonban, hogy a tulajdonosi kapcsolat miatt az EU  számonkérheti-e a cégen a Malév kötelezettségeit, vagyis a cégre  hárítják-e a Malév állami támogatásai visszafizetését.
 
 A cég 2002 és 2005 között négy CRJ-200ER típusú repülőgépet  üzemeltetett, de a pénzügyi eredmények alapján a vállalkozás beszüntette  működését. A gépek közül ma már csak egy van Ferihegyen, kissé megkopott  állapotban várja, hogy sorsáról döntés szülessen. Valószínűnek tűnik  azonban, hogy ez a gép töbé már nem repül, de emblematikus figurája  lehet a feltámadó légitársaságnak. Egyik társa időközben Szudánba  került, ott ugyan megmaradtak rajta a Malév színei, de már a Nova  Airways gépeként repül.

 
 A ferihegyi CRJ-n kívül van még egy Malév-festésű repülőgép a Liszt  Ferenc repülőtéren: A Magyar Nemzeti vagyonkezelő tulajdonában, de több  bank jelzálogjogával terhelt Boeing 767-200 típusú repülőgépet 3 éve  állították le, amikor a magyar légitársaság beszüntette a hosszú távú  járatokat. Azonban ez a gép sem kapott azóta olyan karbantartást, ami  megőrizte volna repképességét, így a 767-es is leginkább alkatrészenként  születhet újjá.

A sikeres feltámadásra épp a napokban láthatunk példát is: a 2010  október 9-én leállt Livingston légitársaság 4 Airbus A320-as  repülőgéppel fog repülni – ezt ugyan hivatalosan nem jelentették be, de  erre utal, hogy a shannoni repülőgépfényező-műhelyből tegnap kigördült  az első Livingston-festésű A320-232 típusú repülőgép, amely korábban az  orosz AviaNova légitársaság tulajdonában volt. 
 
 A légitársaság 2003 és 2010 között a Milánó-Malpensa repülőtérről  repült, és idén február 16-ára oda is hívták a sajtót „egy nagy  bejelentésre”. A bemutatkozásról az iho.hu is be fog számolni. Ha pedig a  kékorrú Malév-gépek helyén új légitársaság alakul, természetesen arról  is tájékoztatjuk olvasóinkat.