Vészkiürítés Debrecenben – mégsem égett az APU

iho   ·   2020.01.04. 21:30
cim

Nem volt tűz a Wizzair W6 7867-es számú, Debrecenből Párizs–Beauvais-ra közlekedő járatán, csupán a porladt jégtelenítő folyadék kelthette füst benyomását, írja szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében a Wizz Air. A személyzet az ilyenkor szokásos protokollt követve az első ajtók csúszdáin evakuálta az utasokat; a járatot vasárnap reggelre ütemezték át. A gépet azt követően ürítették ki a debreceni repülőtéren, hogy a földi kiszolgáló személyzet és a reptéri tűzoltóság lehetséges tüzet jelentett a repülőgép hátsó részén. Miután minden utas biztonságosan elhagyta a fedélzetet, a reptéri tűzoltóság és a karbantartó személyzet alaposan átvizsgálta a gépet, és megerősítette, hogy nem történt tűzeset, csupán a porladt jégtelenítő folyadék kelthette füst benyomását a függőleges vezérsíkot megvilágító lámpa fényében – közölte a légitársaság.

A közlemény szerint a leszállított utasoknak szállást és étkezést biztosítanak, a járatot vasárnap reggelre ütemezték át, ahogy a visszafelé, Párizs-Beauvais-ból Debrecenbe közlekedő járatot is. A személyzet mindenben az előírásoknak megfelelően járt el, és professzionális módon ürítette ki a repülőgépet – írja a Wizz Air és „őszintén elnézést kér” a kellemetlenségért.

Korábban írtuk:

A Civishír jelentette: a menetrend szerint szombaton 18.35-kor Debrecenből Párizsba induló repülőgép (egy Wizz A320-as) segédhajtóművénél indulás előtt tűz keletkezett. Nagy Krisztina, a nemzetközi repülőtér sajtóreferense elmondta, a repülőtéri tűzoltó egységek és a rendőrség másodperceken belül a helyszínre érkeztek, majd a repülőgép személyzetével együtt megkezdték az utasok leszállítását és ezzel egy időben a tűz eloltását.

A Wizz Air járatán 180 utas tartózkodott, akik közül sikerült mindenkit épségben leszállítani. A tűz keletkezésének okát vizsgálják.

(Fotó: Youtube_stirileprotv_vasiledale.ro)

A Pro TV értesülése szerint az utasok között „több tíz” romániai állampolgár volt. Az eseményről készült felvételen az látszik, hogy szinte minden utas a kézipoggyászával együtt hagyta el a gépet.

Az APU, Auxiliary Power Unit – magyarul: segédhajtómű, általában a gép farokrészében, a burkolaton belül elhelyezett gázturbinás erőforrás, hangzik Wikipedia meghatározása. A földön a hajtóművek nem járathatók a parkolóhelyeken, ilyenkor nemcsak az áramellátást, hanem a levegő keringetését is ez végzi.

(fotó: iho.hu)

A sugárhajtóműveket a beindításukhoz fel kell pörgetni, ezt sűrített levegővel teszik, és ezt is a segédhajtómű szolgáltatja. A felszállás megkezdése előtt lekapcsolják, és a leszállás után a kiguruláskor indítják be ismét. A levegőben hajtóműleállás esetén az áramfejlesztő is leállhat, emiatt áram nélkül maradna a pilótafülke összes műszere. A segédhajtómű ekkor beindítható, és az biztosítja az áramellátást, amíg a kényszerleszállás lezajlik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.