Vihar, törölt járatok ezrei Amerikában

iho   ·   2016.01.24. 11:05
cim

Hétezer belföldi járatot töröltek a amerikai légitársaságok a kontinens keleti részén végigsöprő vihar miatt az elmúlt napokban. Egyes repterek teljesen leálltak, mint például a Philadelphia International.

Charlotte jeges reptere, elhagyatott utashidak

Vannak olyan helyszínek, ahol épp az a baj, hogy nem hó esik, hanem jeges eső, ami lehetetlenül csúszóssá teszi a pályákat, gurulókat, előtereket, ezért zárták be például Charlotte repterét, a nemzetközi járatok sem szállhattak le, például a Lufthansáé sem.

A United néhány fontos fővonalán próbálta fenntartani a forgalmat, de a járatok nagy részét törölte, Washington Dulles-ről egyáltalán nem  mennek a gépek, talán a mai nap ismét meg lehet nyitni a repteret, csakúgy, mint a szintén akadozó Newarkot.

Lecsúszott a pályáról, nem volt sérült

Chicago messzebb esik a keleti vihartól, de a körülmények itt is keményen téliek, egy 737-es O'Hare egyik pályájáról lecsúszott leszállás közben, ehhez a szerencsére sérülések nélküli balesethez is hozzájárulhatott az időjárás.

A légitársaságok többsége a rendkívüli helyzetre való tekintettel extra költségek nélkül váltja vissza vagy foglalja át későbbi járatokra a jegyeket. A reptereken ugyanakkor nincsenek kellemetlen tömegjelenetek, az utasok többsége emailen vagy sms-ben időben kapott értesítést arról, hogy nem megy a gépe.

A távolabbi reptereken is érezhető volt a vihar hatása, kelet felé sok járatot töröltek

Baltimore, Boston, New Yorkban a La Guardia és a JFK, a washingtoni Reagan és még sok más légikikötő is teljesen vagy részlegesen leállt a hó, a 80-100 kilométeres lökésekkel kísért szélvihar miatt, a mai napra azonban már javulás várható a keleti partvidéken. Ekkor azonban a kimaradások után újra induló forgalom okozhat késéseket, további zavarokat a légiközlekedésben.

A légitársaságok veszteségeit egyelőre nehéz felmérni. Egy erről szóló elemzés szerint január és február az amerikai légiközlekedés legcsendesebb két hónapja, ennek ellenére nagyok lehetnek a kiesések. 2011-ben egy hasonlóan viharos téli időszak több mint 600 millió dollárnyi profitot vett el a cégektől, igaz, közben ráadásul ez volt az emelkedő üzemanyagárak korszaka, ami amúgy is kikezdte a társaságok pénzügyi biztonságát.

A behavazott Nashville

Ugyanakkor az elemzés arra is kitér, hogy egy törölt járat egyben költségek megtakarításával is jár, nem fogy a kerozin, nem kell plusz pénzt fizetni a földi és légi személyzeteknek. Sőt, a nagyon kemény telek egyben a bevételek növekedésével is járhatnak: amint kiderül, hogy miféle viharok közelítenek egy-egy körzet felé, onnan még a hószakadás előtt intenzívebbé válik az utasforgalom, aki megteheti, még a rossz idő beállta előtt melegebb éghajlatra menekül, száz százalékos kihasználtsággal repülnek a gépek, netán még sűrítve is, Mexikóba és a Karib-tenger övezetbe.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek