Vonat járt az elveszettnek hitt inotai iparvágányon

Vörös Attila   ·   2017.03.28. 11:15
21__P1050920

Kifényesedik néha a sín ott, ahol csak évek, évtizedek óta szomorúan nézegetjük, hogy micsoda élet lehetett itt anno. Ilyen a Várpalota állomásról kiinduló inotai iparvágány is. A sínpáron régen óriási forgalom volt, ezen érkezett az alapanyag egy része az alumíniumkohóhoz és a hőerőműhöz. Utóbbit 2001-ben, előbbit ötvenhárom év termelés után 2006-ban állították le. Az ipari park azonban új cégeknek is helyet adott, és ezek közül az egyik néha vasúton is fuvaroz. 2003-as hír, hogy a MABA Hungária Kft. itt építi fel betongyárát, ahol vasúti betonaljakat is előállít majd. Valóban így történt, az inotai iparvágány legvégén működik még egy üzem, ahova néha érkeznek speciális pőrekocsik a friss aljakért.

Üres szerelvényével cammog a betonüzem felé a várpalotai tartalék. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

Ezúttal a dél-balatoni vonal felújításához szállítják a betonaljakat. A 30-as vonal felújítási munkálatainál fontos szerepet játszó Kárpát Vasút nemrég két szerelvényben összesen 50–60 pőrekocsit hozott Várpalotára, ezekre pakolták az aljakat. Egy kocsira 160 fér fel, jelentős mennyiségről van szó. Az iparvágány nincs valami jó bőrben, a volt inotai megállóhelytől (itt válik el a 20-as fővonaltól az addig azzal párhuzamosan futó vágány) végig tízes lassújel van rajta, és csak kisebb mozdonyokat engednek rá: a tolatást a várpalotai tartalékkal, remot Dácsiával végzik.

Egy kocsira 160 betonalj fér, de nem rakják mindet tele. A hét pőréből álló szerelvény 1000–1100 betonaljat visz

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek