Wizz - új poggyász szabályzat
A Wizz Air ma bejelentette új, átlátható poggyász-szabályzatát, melynek célja, hogy megkönnyítse a beszállást az utasok számára, és amely garantálja, hogy a Wizz Air minden utasa ingyenesen felvihessen egy darab kézipoggyászt a járatok fedélzetére 2018. november 1-től kezdődően, olvasható a légitársaság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
A légitársaság történeti adatai szerint évente több mint 10 000 járatot érint poggyászhoz kapcsolódó késés. Az is kimutatható az adatokból, hogy az elmúlt öt év során az egyes úti célokon eltöltött idő hossza folyamatosan csökken, és mára minden harmadik WIZZ-utazó három vagy kevesebb napos utat foglal. A rövidebb utazások következményeként a WIZZ utasai könnyű, praktikus csomaggal repülnek. Az utasok egyharmada vásárolt feladott poggyászt, és hétből átlagosan mindössze egy utas választotta a fedélzetre is felvihető kézipoggyászt - folytatódik a közlemény.
2018. november 1-től kezdődően minden utas felvihet a fedélzetre egy darab ingyenes kézipoggyászt (legfeljebb 40x30x20 cm), míg az elsőbbségi szolgáltatást (WIZZ Priority) megvásároló utasok egy további fedélzeti kézipoggyászt (legfeljebb 55x40x23 cm) is felvihetnek magukkal. Az utasok visszajelzései alapján és a megváltozott utazási szokásokhoz igazodva a Wizz Air bevezeti a 10 kg súlyú feladott poggyászt a kényelmes utazási élmény érdekében, már 7 eurótól induló áron.
A légitársaság új, átlátható és igazságos poggyász-szabályzata a választás lehetőségét biztosítja utasainknak, mivel a fedélzeti és feladott poggyászokat kombinálva több mint 50 különböző összeállítást választhatnak egyéni igényeik szerint.
Johan Eidhagen, a Wizz Air marketingigazgatója elmondta: „Az utasok szabadon választható termékeket akarnak, ezen alapul a Wizz Air által is alkalmazott ultradiszkont modell. A lehető legalacsonyabb viteldíjakat akarjuk kínálni utasainknak, átlátható árazás mellett. Azáltal, hogy termékeinket, szolgáltatásainkat függetlenítjük egymástól, a Wizz Air demokratikussá teszi a repülést és lehetővé teszi, hogy az utas csak azért fizessen, amit igénybe vesz.”
Az október 10. előtt foglalt, 2018. november 1. utáni időszakra szóló WIZZ Priority nélküli foglalásokhoz a Wizz Air díjmentesen hozzáad egy 10 kg-os feladott poggyászt, míg a szintén korábban foglalt és november 1. utáni időszakra szóló, de feladott poggyászt tartalmazó foglalásokhoz díjmentesen WIZZ Priority szolgáltatást ad a légitársaság.
A Wizz Air bízik benne, hogy az átlátható és tiszta megközelítéssel kialakított poggyász-szabályzat hozzájárul a kényelmesebb és gyorsabb beszálláshoz, a jobb utazási élményhez és egyúttal a járatok indulásának még nagyobb arányú pontosságához. Az utasok mostantól biztosabbak lehetnek abban, hogy csomagjuk elfér a fedélzeten, és az új, több méret- és súlyváltozatot tartalmazó szabályzatnak köszönhetően a csomagok minden korábbinál több kombinációja válik elérhetővé - hangzik a cég közleménye.
Tegyük hozzá mindehhez: a történetben az egyik kulcspont a zárójelek közt szereplő poggyászméret. A Wizz eddig ingyenes kézipoggyászként maximális méretben azt az 55x40x23 ceniméteres darabot jelölte meg, ami novembertől a Priority plusz-kézipoggyászának mérete lesz, az ingyenes kézipoggyász pedig november elsejétől a kisebb - 40-x30x18 centis - ami két centivel nagyobb az eddigi kis kézipoggyásznál. Ugyancsak fontos kérdés, hogy a kézipoggyászt valóban felviheti-e az utas magával a kabinba, vagy a telítettség okán mégis elkerül tőle az alsó csomagtérbe - az új szabályzat ezügyben garantált felvitelt ígér, igaz, a szabályzat más részein van utalás arra, hogy ha mégis szükséges, a kézipoggyászt, „biztonsági vagy üzemeltetési okokból”, mégis elvehetik és vagy fel kell adni, vagy lekerül a csomagtérbe.
Az új szabályzatból az érzékelhető, hogy a társaság igyekszik „lebeszélni" utasait - követve a valóban létező trendet - a nagyobb poggyászok feladásától, ami érthető, hiszen ebben az esetben elég az előzetes internetes becsekkolás, nem kell a reptéren igénybe venni a pultokat, ez nyilván csökkenti a terminálon a sorbanállást és a földi kezelőkre nehezedő nyomást. Ugyanakkor a Wizz terjeszkedési politikája egyáltalán nem biztos, hogy fedi ezt a tendenciát, hiszen bőven nyitott az elmúlt években olyan üdülőjáratokat, illetve keleti vonalakat, amelyek utasai nem biztos, hogy csak két-három napra mennek a távolabbi uticélra. Aki a minimális váltásnál többet pakol, az a Priority irányába terelődik, és a közleményből is világosan kitűnik a Wizz szándéka, vagyis hogy utasai egyre inkább ezt az emeltebb szintű és áru szolgáltatást vegyék igénybe: a Priority a társaság prioritása.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!