Búvár Kft.

iho/vasút   ·   2011.11.20. 19:50
00

A Bobo Járműjavító Kft. a miskolci Dízelmozdony-szerelő GMK-ból alakult 1994-ben. Úgy látszik, a volt szocialista mozdonygyártás minden négytengelyes dízeléből igyekeznek begyűjteni.

Telephelyük az egykori Digép területén található, a vasgyári iparvágányt szinte csak a társaság mozdonyai használják. Áruszállításra a Magyar Vasúti Hivataltól 2007-ben kapták meg az engedélyt, ezzel beléptek a liberalizált teherforgalomért tolongók sorába.

A kezdeti (nevükhöz méltó) M44-es állomány után egy ipari Kisdácsiával gyarapodott a létszám, majd 2011-ben egy Búvár is érkezett – az első, amely hazai tulajdonban koptatja a síneket. A cseh AWT magántársaság színeiben nem ismeretlen már a hazai vaspályákon a típus, de ez az első példány, ami magyar (92 55 0468 001-6) pályaszámot visel. A mozdony forgalomba állt a Bobo Kft. zöld színterve alapján fényezve, Szabó Zoltán az első szerelését örökítette meg a miskolci ködben.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.