Csináld magad!

Ács Attila   ·   2013.05.13. 09:00
Ik_fooldal

Az utóbbi évek semmittevései után végre felpörögni látszanak az események a BKV háza táján: használt buszokkal frissítik a buszparkot, a régiek egy részét modernizálják vagy átépítik, sőt végre teljesen új járművek vásárlására is van esély. Mindezek mellett egy néhány nappal ezelőtt kiírt tender szerint saját maguk is buszgyártásra adnák a fejüket.

Ahogy az Omnibusz blog megírta, három – és opcióban további tizenöt – alacsony padlós szólóbuszt vásárolna a társaság úgynevezett PKD (Partly Knocked Down) konstrukcióban, ami jelen esetben azt jelenti, hogy a nyertes társaság csak a karosszériát gyártaná le, majd a művezetésük mellett a BKV saját maga végezné a gépészeti elemek beszerelését, az utastér kialakítását és a karosszéria fényezését. Hogy miért jó ez? Mint sok minden mást, ezt a megoldást is a kényszer szülte, de a remények szerint az így készült buszok olcsóbbak és „személyre szabottabbak” lesznek a készen vásároltaknál.

Az ötlet egyébként nem egyedi: az utóbbi években a Borsod Volánnál több tucat ARC/Ikarus készült így, de a Szegedi Közlekedési Társaság ARC trolija is hasonló konstrukcióban született. Az Ikarusnak ez a tender is kapóra jöhet, hiszen a megrendelések hiányában minden lehetőséget meg kell ragadniuk, sőt maga a karosszériagyártás valószínűleg létszámbővítés nélkül is megoldható. Szintén kedvező lehet a cég számára, hogy az elbírálásnál gyakorlatilag csak a vételár dönt, nincsenek a BKV-nak különleges kívánalmai.

Ha sikeres lesz a tender, az első buszok leghamarabb 2014 végén állhatnak forgalomba.

Az Ikarus bemutató csuklósa közel egy éve rója a kilométereket a BKV-nál, és a tapasztalatok igen kedvezőek. A mostani tenderen talán éppen az Ikarus indulhatna a legnagyobb eséllyel, hiszen több tucat buszt adtak már el hasonló konstrukcióban, ezekben az ínséges időkben pedig minden megrendelés jól jön

Kapcsolódó hírek