Forgalomba állt az utolsó Metropolis
Kedden délelőtt forgalomba helyezték a 22. Alstom Metropolis szerelvényt a piros metrón, ezzel befejeződött a flottacsere a kettes vonalon. A metrócserét Budapest egyik legjelentősebb, mintegy 65 milliárd forint összértékű járműbeszerzési projektje tette lehetővé. Június negyedikén az orosz vonatok végleg búcsút vettek Budapest kelet-nyugati ütőerétől, most már kizárólag az új, Alstom-szerelvényekkel utazhatunk.
Budapest Főváros Önkormányzata 110 Metropolis metrókocsit vásárolt az Alstomtól, ebből 22 ötkocsis szerelvény jön ki. A négyes vonalra további hatvan kocsit szereznek be, itt 15, négykocsis szerelvény jár majd. A piros metró első új szerelvénye 2012. szeptember 7-én állt forgalomba, azóta havi 2-3 új vonat kapta meg az engedélyeket. Az első Metropolis forgalomba állása óta az Alstom metrók 750 ezer kilométert futottak és több mint 170 millió fős utasszámot regisztráltak rajtuk.
Az utazóközönség szemében népszerűek az új vonatok. A fővárosi önkormányzat, a BKK, a BKV és az Alstom megbízásából a GfK Közvélemény- és Piackutató Intézet ötszáz fő megkérdezése alapján kiderítette, hogy az utasok 97 százaléka szerint a szerelvények egyik legelőnyösebb tulajdonsága a babakocsik és a kerekesszékek számára kialakított hely, a megkérdezettek 93 százaléka szerint értékelendő a vonatok csöndessége, 90 százalékuk pedig elégedett a külső-belső esztétikával. A középen elhelyezett háromosztatú kapaszkodók az utasok 70 százalékát fogták meg, 69 százalékuk pedig kényelmesnek tartja az üléseket, jónak az üléskiosztást.
A piros metró sikeres flottacseréje után az Alstom a négyes vonalra koncentrál. A Nemzeti Közlekedési Hatóság típusengedélyét már megszerezte a gyártó. Az automata üzemre kész járművekből hat szerelvényt már leszállított az Alstom, ezek közül háromnak az üzembehelyezési engedélye is megvan már. A szerelvényeket folyamatosan tesztelik a négyes metró alagútjában, a BKK, a BKV és az Alstom célja, hogy 2014-ben már az utasok is igénybe vehessék a négyes metrót.