Friss pályán már Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak között is

iho/vasút   ·   2016.12.08. 13:06
400px_bobo_vori

Újabb felújított vasúti szakaszt adott át az utazóközönségnek a MÁV: az Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak közti pályarekonstrukció komoly mérföldkő Borsod-Abaúj-Zemplén megye közlekedésfejlesztésében. A nemzeti vasúttársaság négy évvel ezelőtt, saját forrásból indította el a Mezőzombor–Sátoraljaújhely vonalfelújítási programot, amelynek első ütemében, 2012–2013-ban, 1,2 milliárd forintból felújította a Mezőzombor–Bodrogkeresztúr állomásközt. 2014-ben a Bodrogkeresztúr és Erdőbénye megállóhely és nyíltvonal átépítése történt meg 1,3 milliárd forintból. Tavaly az Erdőbénye–Olaszliszka-Tolcsva vonalszakaszt építette át a MÁV 1,6 milliárd forintból, idén pedig 3,1 milliárd forintból az Olaszliszka-Tolcsva–Sárospatak
állomásközt újította fel
a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. (MÁV FKG).

A Miskolcon megszépült hatos Nohab futópróbáját 2015 őszén részben a már megújult Mezőzombor-Olaszliszka-Tolcsva szakaszon végezték. Idén Sárospatakig haladtak tovább a gépek (fotó: Vörös Attila)

A legutóbbi ütemben közel tizenkét kilométernyi, hézagnélküli vágányt építettek át, a földmunkák során mintegy kilencvenhétezer köbméter anyagot termeltek ki, számos szakaszon a két méteres mélységig talajcserét végeztek az altalaj megerősítése miatt, amihez kétezer tonna meszet és ötszázötven tonna cementet vettek igénybe. Bodrogolaszi megállóhelyen kétszázötven méteres korszerű peront emeltek, hét útátjárót pedig gumielemes burkolattal korszerűsítettek.

A fejlesztések 2012-es elindítása többek között azt célozta, hogy a vonalra engedélyezett, eredetileg nyolcvan kilométer per órás pályasebesség százra emelkedjen, illetve, hogy az akkor még csak remélt villamosítási program végén a térségben élők számára jól érzékelhetően javuljon az eljutási idő. Már a jelenlegi programmal is sikerült javítani a menetrendszerűséget, a vonal villamosítására a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pedig már kiírta a közbeszerzési eljárást. A fejlesztésre a tervek szerint két éven belül kerül sor. Az Osztrák Szövetségi Vasutaktól (ÖBB) vásárolt ötvenöt darab, "Hosszú Schlieren"-kocsi felújítása után a
Budapest–Hatvan–Miskolc–Szerencs–Sátoraljaújhely vasútvonalon lényegesen komfortosabbá, a központi ajtózárásnak köszönhetően pedig biztonságosabbá válik a közlekedés, tehát a beszerzés mindenki számára érzékelhető utazásiszínvonal-emelkedést jelent majd a mindennapokban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek