Kassa felé kacsintgat a Leo Express
Prága és Kassa között is javulhat a közvetlen vasúti összeköttetés a következő menetrendváltástól. A Leo Express cseh magán személyszállító vasúttársaság ugyanis stratégiát vált. Kassára is járatná fekete–arany Flirtjeit. A nem jövedelmező, sőt veszteséges Prága–Ostrava vonalon túl újabb desztinációkat tippelt ki magának Leoš Novotný és csapata. Olyan útvonalakat keresnek, ahol nincs pengeélesre fenve a konkurencia. Cseh cég lévén természetesen a valamikori kisöcs, Szlovákia felé kacsintgat a Leo Express is. A másik vasúti konkurens, a Regiojet már két éve szolgáltat Szlovákiában a vasúti személyszállításban Révkomárom és Pozsony (Bratislava) között.
Bár még a cég nem döntött végérvényesen, hogy indít-e majd járatokat Kassára, de teoretikusan foglalkoznak az üggyel. Gyakorlatilag pedig már be is nyújtották kapacitásigényüket a szlovák infrastruktúrakezelőségnek (ŽSR). A Leo Express fekete aranya, azaz a fekete–arany színű Flirtök naponta két alkalommal köthetnék össze a cseh fővárost Kassával. Már azt is tudják, hogy a menetidő 7 óra 21 perc lenne, s Ostravát érintve járnának a vonatok. A ČD eddig napi négy járatot indít Kassára, ebből három éjszakai, az egyik kizárólag hálókocsikat továbbít. Az egyetlen nappali közvetlen járat a 120/121-es Košičan EC, ami viszont nem Ostraván át, hanem az Oláh-vidéken (Valašsko), puhói (Púchov) átmenettel közlekedik.
Még az sem dőlt el, hogy a szlovák oldalon saját üzleti rizikóra közlekedteti a Leo Express a kassai járatokat, vagy a közösségi közlekedés részeként tenné ezt. További részleteket a közeljövőben egyeztetnek egymással a felek. Egyelőre csak egy a biztos: még nem született konkrét döntés a kassai járat mellett, több lehetőség is van, például további cseh belföldi vonalak: Prága–Ústí nad Labem, vagy Prága–Staré Město u Uherského Hradiště.
A Leo Express 2012-ben lépett színre a Stadler gyártotta Flirtökkel Csehországban. A ČD és a Regiojet mellett harmadik konkurensként próbál minél több utast szerezni a Prága–Ostrava vonalon kisebb-nagyobb sikerrel. A múlt évet azonban biztos, hogy veszteséggel zárta, ezért új piacok felé nyitna a magáncég. A három vasúti szolgáltató között kialakult árháború csúcspontján a Leo Expressnek volt 137 koronás jegyára is Prágából Ostravára, ami elképesztően kevés (350 kilométer 1600 forintért!). Azóta azért picit drágultak, de még mindig kapható 199 koronáért jegy Ostravára, ha elég korán váltunk jegyet az Economy osztályra.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!