Két hibrid Vectront vesz a CFI
A Compagnia Ferroviaria Italiana S.p.A. (CFI) február közepén jelentette be igényét két hibrid Vectronra. A teherfuvarozó társaság lett így az első olasz cég, ami az úgynevezett Last Mile („utolsó mérföld”) technológiát alkalmazó Siemens-mozdonyokat használhatja – írja a Global Rail News. A CFI egyébiránt második alkalommal szavaz bizalmat a német gyártónak: előzőleg 2011-ben vásároltak két ES64U4-es Taurust, amik jelenleg E190 321 és E191 322 pályaszámokon futnak.
A Last Mile lényege, hogy az alapvetően egyen- és/vagy váltóáramról üzemelő Vectronokat felszerelik egy gyengébb teljesítményű dízelmotorral is, így az üzemeltető gépcsere nélkül használhatja a járműveket például a villamosítatlan iparvágányokon is. A technológia megvalósításához persze nagymértékben hozzájárul a mozdonysorozat moduláris szerkezete is, aminek köszönhetően a Siemens könnyen a megrendelők egyedi igényeihez szabhatja a járműveket.
A CFI hibrid Vectronjai 5200 kilowatt teljesítményre lesznek képesek, egyenáramról üzemelhetnek, üzemi sebességüket százhatvan kilométer per órában korlátozzák. A két mozdonyt a Siemens münchen-allachi üzemegysége építi meg a következő hónapok során; a CFI várhatóan az év második felében veheti át azokat. A Vectronok érkezéséig a vasúttársaság kibérli a Siemens legutolsó, még eladó ES64F4-esét, az E189 823 pályaszámú villamos mozdonyt – számol be a Railcolor.net.
A Siemens eddig kilenc társaságtól összesen százharmincnál is több Vectronra kapott megrendelést. A legnagyobb üzletet a finn VR Group jelenti: a skandináv ország államvasútja nyolcvan, szintén Last Mile-verziójú villamos mozdonyt igényelt. Az eddig elkészült Vectronok összesen már több mint kétmillió kilométert tettek meg.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!