Kiírták a közbeszerzést az 1-es villamos felújítására

iho   ·   2013.03.14. 20:45
00

A több mint nyolc kilométeres szakasz felújítása az 1-es, 3-as villamosprojekt szerves része, erről még 2011 szeptemberében írta alá a szerződést Völner Pál államtitkár és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. A kivitelezés része a projekt első ütemének, amely 93,92 százalék uniós forrásból, mindösszesen közel 41 milliárd forintból valósulhat meg. A most kiírt közbeszerzésre a kivitelezők 2013. április 30-ig tehetik meg ajánlataikat, a munka nyár végén kezdődhet, először a Bécsi út–Lehel utca szakaszon. A Kerepesi útig tartó vonal munkáival előreláthatólag 2014 őszére végeznek. A győztes kiválasztásának feltételei közül a tőkeerősséget és az elmúlt öt év hasonló volumenű munkáiról szóló referenciák meglétét emeli ki a BKK sajtóközleménye.

A kezdet: 1-es villamos az Árpád hídnál az elsőnek megnyitott Bécsi út–Lehel utca vonalon<br>(forrás: VEKE archívum)

A felújítás következményeképp megszűnnek a vonalon a lassújelek, Óbudán a Rendelőintézet és a Flórián tér között automatikus locsolóberendezéssel ellátott, füves burkolatú pálya épül. Három új, vonali vágánykapcsolat épül a Szentlélek térnél, az Árpád hídi metróállomásnál és Zugló vasútállomás megállóhely keleti oldalán. Átépítik a Jász utcai vágánykapcsolatot, a Bécsi úti végállomás váltókörzetét és a Kerepesi úti megálló (Puskás Ferenc Stadion) kitérőkörzetét is. Ezzel együtt korszerűsödnek az áramátalakító állomások, kicserélik a felsővezetéket és a betáplálásokat. Ezzel, és az új visszafogási lehetőségek megépítésével a műszaki hibák, balesetek miatti pótlás is könnyebb lesz, rövidebb szakaszokon kell autóbuszokat indítani.

Jelentősen javul az utaskényelem is a felújítandó szakaszon. A vonalra beszerzendő alacsonypadlós villamosokhoz igazodva a jelenleginél magasabb, 26 centiméteres peronok épülnek, megújulnak a hangosító berendezések, a perontetők és az utcabútorok (padok, hulladékgyűjtők). Az összes megállóhelyen kamerás térfigyelő rendszert építenek ki. A Flórián téren és a Szentlélek téren teljes peron- és lépcsőlefedés épül, hat helyen (Flórián tér, Szentlélek tér, Népfürdő utca, Árpád híd metróállomás mindkét peronja, Kacsóh Pongrác út) lifteket is beépítenek. A felszínről megközelíthető megállóknál korszerűsítik a gyalogátkelőhelyeket. Az óbudai füvesített pályán kívül a teljes vonalon új, barátságosabb, növényzettel beültetett felületeket alakítanak ki.

A Kerepesi úti végállomás megnyitása 1993-ban

A vezetékcserével és az áramellátás átalakításával megvalósul a hálózatba visszatáplálás lehetősége is, a zavartalan téli közlekedés érdekében minden beépített váltót központilag vezérelt fűtőberendezéssel szerelnek fel. A kábellopások és egyéb károkozások megelőzésére az Árpád híd hídfőibe és a szigeti bejáró kamrahelyiségébe telepítik a kamerás térfigyelő és behatolásjelző rendszert.

A projekt részeként a BKK várhatóan 2013 tavaszán írja ki az újabb közbeszerzést az 1-es villamos Kerepesi út–Közvágóhíd szakaszának felújítására és a Fehérvári útig tartó meghosszabbításra, valamint a 3-as villamos felújítására is.

(forrás: BKK)

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.