Kormányhatározat az olimpiai közlekedésről
Az átfogó közlekedésfejlesztési tervek több részletéről portálunk már beszámolt a Fővárosi közgyűlés január 27-ei ülése után, más tervek már régóta (nem is gondolnánk, mióta) szerepelnek a fővárosi közlekedésfejlesztési koncepciókban.
A Magyar Közlönyben megjelentek szerint egy biztos: a főváros déli részét és a déli agglomerációt kiszolgáló kötöttpályás közlekedés gyökeresen megváltozik. Villamos váltja fel a csepeli HÉV-et (leánykori nevén gyorsvasutat), a ráckeveit pedig az épülő Olimpiai park miatt megváltozott útvonalon, az egységes fővárosi kötöttpályás rendszerbe integrálva hoznák be a belső területekre: a Határ út és a Közvágóhíd között más nyomvonalon futna. Ezzel együtt a 150-es vasútvonal Soroksári út menti nyomvonalát (de akkor hogy is állunk a kétvágányúsítással?) is áthelyeznék.
Újabb lökést adhatna az S-bahn koncepciónak is az olimpiai fejlesztési terv: Kelenföld és Ferencváros között, a Déli összekötő vasúti híd rekonstukciójával csak megvalósulna a háromvágányos összeköttetés, az érintett körzetben két új megálló (Danubius, Népliget-Fradiváros) is létesülne.
A fővárosi közlekedésfejlesztési tervek két régi gumicsontja a Galvani úti híd és a kisföldalatti meghosszabbítása a Vigadó térig (a zuglói és pestújhelyi hosszabbítás nem szerepel napirenden), továbbá akadálymentessé tétele, új átszállási lehetőséget kapna – végre – a Hungária körútra, az 1-es villamos megállójához is.
Természetesen a gépkocsival érkezőkre is gondolni kell, az M1-es Győrtől, az M7-es Balatonvilágostól Budaestig kétszer három sávosra bővülne.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!