Különadóval mentik meg a BKV-t

iho/vasút   ·   2011.12.09. 23:23

Csak a közösségi közlekedésre fordítható többlettel emelné az iparűzési adó felső határát az a törvénymódosító javaslat, amelyet négy kormánypárti, budapesti képviselő nyújtott be pénteken az Országgyűlésben.

A cégek által fizetendő közteher februártól nőne 25 százalékkal, de csak Budapesten. Az adóalap jelenlegi 2 százalékáról 2,5 százalékára emelkedő adó többletbevételén nem osztozna a főváros és a kerületek, ellenben a befizetők levonhatnák belőle azt az összeget, amennyiért bérletet vesznek dolgozóiknak.

A fideszes kerületi polgármesterek (Rogán Antal [V.], Láng Zsolt [II.]) és egy főpolgármester-helyettes (György István), valamint egy KDNP-s képviselő (Bagdy Gábor) által beadott javaslat egy néhány hete már felmerült ötletet elevenít föl.

Eredetileg októberben francia mintára országosan kívántak új adónemként tömegközlekedési adót kiróni, de november közepén a Fidesz-frakció meggyőzte Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy ne legyen ilyen. Tarlós István főpolgármester azonban a hónap végén már azt mondta, ahhoz, hogy ne omoljon össze a BKV, újra elő kell venni ezt a közterhet, és most úgy tűnik, neki lesz igaza, noha csak Budapesten, és formálisan nem jön új adónem.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.