Lassan, de bizonytalanul épül a debreceni kettes villamos
Sokat kellett rá várni, de bő egy évvel ezelőtt elkezdődtek végre Debrecen második villamosvonalának építési munkálatai, ennek örömére tavaly augusztusban bebarangoltuk a tervezett nyomvonalat, ahol akkor már meg is történtek az első kapavágások. Noha 2012. május 31-ig a pályát be kellett volna fejezni, tulajdonképpen még ma sem lehet felfedezni komolyabb változásokat a tavaly augusztusi állapotokhoz képest. Igaz, a csúszás várhatóan nem késlelteti majd a teljes projekt 2014 tavaszára tervezett átadási határidejét, hiszen az utolsó villamos csak ekkor érkezik majd meg a városba. Magyarán: hiába épült volna meg a pálya, úgysem lett volna, ami közlekedjen rajta.
Ennek ellenére túlzás lenne azt állítani, hogy az utóbbi egy évben nem történt semmi, hiszen egyfelől pont került a szappanopera-szerű villamostender végére: a hatodik, immár végleges közbeszerzési eljárás győztese a spanyol CAF lett, ők egy igen kedvező ajánlattal, darabonként körülbelül 580 millió forintért szállítják le a 18 teljes hosszban alacsonypadlós, légkondicionált kocsit, amelyek mellesleg a DKV többi járművétől eltérően teljesen más színösszeállítást kapnak majd.
Elkészült a Péterfia és a Hunyadi utcák kereszteződésében található váltó is (itt fog leágazni a 2-es vonal az 1-esről), illetve innentől a Petőfi térig átépítették a peronokat, így ezek már alkalmasak a CAF-ok fogadására. Ennek apropóján tavaly ősszel sokak örömére némi nosztalgiázásra is mód nyílt, hiszen a munkálatok miatt a villamosokat az érintett szakaszon autóbuszokkal kellett pótolni, amit a DKV és az ITK a saját flottájával nem tudott megoldani, ezért a Hajdú Volántól kértek segítséget.
A pálya a módosított határidő szerint 2012 végére készül majd el, hosszas huzavona után végül nem írtak ki új közbeszerzést, így az eredeti konzorcium (ATK) folytathatja a munkálatokat, sőt az is elképzelhető, hogy a kötbért is bukja a város.