Megérkezett az első arab Talgo-szerelvény
A Saudi Railways Organisation (SRO) első Talgo 350-es szerelvényét december tizenegyedikén reggel rakták fel a Jolly Quarzo szállítóhajóra a barcelonai kikötőben, hogy onnan a Földközi-tengeren és a Szuezi-csatornán keresztül utazva érkezhessen meg honába, Szaúd-Arábiába.
A vasúttársaság harminchat motorvonatot rendelt a spanyol Talgótól. A tizenhárom kocsis, háromszázhúsz kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű szerelvények a Mekka és Medina között futó, négyszázötven kilométer hosszú nagysebességű vasútvonalon fognak közlekedni. Egy motorvonaton négyszáztizenhét utas foglalhat helyet. A járművek összekapcsolva, szinkronüzemben is közlekedhetnek. Az egyik szerelvényt különleges felszereltséggel látják majd el, mivel kizárólag az arab király használatában fog állni. (Az arab Talgókról részletesebben itt lehet olvasni.)
Az első szerelvény futópróbái várhatóan már 2015 elején megkezdőnek a Vörös-tenger partján fekvő King Abdullah Economic City (KAEC), Rabig és Medina között. A menetrend szerinti forgalom a tervek szerint 2015 végén indulhat el a nagysebességű vonalon. A motorvonatokat a Talgo Madrid közelében található Las Matas-i üzemegysége építi meg – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!