Megérkezett az első arab Talgo-szerelvény

iho   ·   2014.12.20. 18:45
400px_szaudi_talgo

A Saudi Railways Organisation (SRO) első Talgo 350-es szerelvényét december tizenegyedikén reggel rakták fel a Jolly Quarzo szállítóhajóra a barcelonai kikötőben, hogy onnan a Földközi-tengeren és a Szuezi-csatornán keresztül utazva érkezhessen meg honába, Szaúd-Arábiába.

December 11-én rakták hajóra Barcelonában az SRO első Talgo-vonatát<br>(fotók: IRJ)

A vasúttársaság harminchat motorvonatot rendelt a spanyol Talgótól. A tizenhárom kocsis, háromszázhúsz kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű szerelvények a Mekka és Medina között futó, négyszázötven kilométer hosszú nagysebességű vasútvonalon fognak közlekedni. Egy motorvonaton négyszáztizenhét utas foglalhat helyet. A járművek összekapcsolva, szinkronüzemben is közlekedhetnek. Az egyik szerelvényt különleges felszereltséggel látják majd el, mivel kizárólag az arab király használatában fog állni. (Az arab Talgókról részletesebben itt lehet olvasni.)

A tizenhárom kocsis szerelvények a Mekka és Medina közötti Haramain nagysebességű vonalon közlekednek majd 2015 végétől

Az első szerelvény futópróbái várhatóan már 2015 elején megkezdőnek a Vörös-tenger partján fekvő King Abdullah Economic City (KAEC), Rabig és Medina között. A menetrend szerinti forgalom a tervek szerint 2015 végén indulhat el a nagysebességű vonalon. A motorvonatokat a Talgo Madrid közelében található Las Matas-i üzemegysége építi meg – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek