Megújult egy nagyváradi Tatra-villamos
A nagyváradi Tatrák kívül-belül modernizált prototípusát a Spiact Craiova-tag CESi Automation Craiova Nagyvárad közlekedési vállalata, az Oradea Transport Local S.A. (OTL) közreműködésével hozta létre. A műszaki egységek cseréjével a jármű energiafogyasztása az eddiginél kevesebb, mint felére csökkent. Az új vontatási rendszerhez a villamos kezelőpultját is korszerűsítették. Az új műszaki rendszer az egyenáramú motorok továbbfejlesztett betáplálása mellett képes visszatermelni az elektromos energiát, vagyis a vontatómotor ilyenkor generátorként viselkedik.
A jármű utasterét sem hagyta érintetlenül a tuning: beszerelték a légkondicionálást, lecserélték az üléseket, az egyik ajtóhoz pedig kihajtható rámpát építettek be, megkönnyítve ezzel a mozgáskorlátozottak be- és kiszállását. Kísérletképpen egy kerékpártartót is felszereltek a kocsi végére: a kellemetlenségek érdekében a bringásoknak szólni érdemes a vezetőnek, hogy kerékpárral vannak, és hogy mikor szeretnének leszállni. A felfrissített jármű tesztjei véget értek és már az utasok szolgálatára áll – jelenti a Railway Pro.
Az OTL a járműflotta megújítását tervezi, amelyet vagy negyven villamos korszerűsítésével, vagy új járművek vásárlásával hajtana végre. Míg egy villamos műszaki felújítása körülbelül harmincötezer euróba (körülbelül tizenegymillió forintba) kerül, a kocsiszekrény átépítésével is járó teljeskörű korszerűsítés viszont már négyszázezer eurót (százhuszonötmillió forintot) kóstál.
A közlekedési társaság hetvenhárom villamost üzemeltet, a flotta tíz Siemens ULF-villamosból és hatvanhárom Tatrából áll. A csehszlovák gyártású kocsik közül ötvenhárom T4D+B4D páros, tíz pedig KT4D.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!