Mert egy olasz forma csak látványos lehet
A vasúttársaság még októberben rendelt az Alstomtól nyolc Pendolino-motorvonatot. A 460 millió euró értékű kontraktus húszévnyi karbantartást is magában foglal. A kétszázötven kilométer per óra üzemi sebességre tervezett járművek a Pendolino-motorvonatcsalád továbbfejlesztett verziói lesznek, így már eleget fognak tenni a legújabb, 2014-es interoperábilitási előírásoknak (TSI) is – számol be a Railway Gazette. A vonatok az NTV-keresztségben az Evo fantázianevet kapták.
A meglehetősen futurisztikus külsőt az Alstom Desing & Styling Centre tervezőközpontja álmodta meg – az NTV huszonöt Italo fantázianevű, nagysebességű AGV-vonatának dizájnja szintén a stúdió nevéhez fűződik. A tűzpiros szerelvények leginkább valamilyen sci-fi alienre emlékeztető orr-része az Alstom szerint továbbfejlesztett ütközésvédelemmel rendelkeznek. Az utastér kinézete még nem végleges, a kialakításról ezekben a hónapokban döntenek. A hétrészes, 187 méter hosszú motorvonatok körülbelül 480 utasnak fognak ülőhelyet biztosítani.
Az Alstom európai területi igazgatóságának nyilatkozata szerint ötszáznál is többet adtak el eddig világszerte a Pendolino-szerelvényekből, amelyek több mint egymillió kilométert tettek meg, ezzel az Északnyugat-Olaszországban, a nagy tapasztalattal rendelkező saviglianói üzemben gyártott motorvonatcsalád az Alstom egyik zászlóshajójává vált.
Az International Railway Journal arról ír, az NTV szolgáltatásait 2015-ben negyven százalékkal többen, több mint kilencmilliónyian vették igénybe. Az új vonatokkal a vasúttársaság tovább bővítheti hálózatát Olaszország északkeleti és északnyugati városai felé.
Az NTV a tervek szerint 2017 végén veheti át az Evo-vonatokat, amelyek 2018 első felében fognak forgalomba állni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!