Mirel mennek a Szilik Szlovákiában?

iho/vasút   ·   2011.10.07. 13:40
szili_cimkep

Mirel vonatbefolyásoló berendezést telepít 10-15 V43 sorozatú mozdonyára a MÁV-Trakció Zrt. A gépek így alkalmassá válnak a 25 kilovolt feszültségű szlovákiai és csehországi vasútvonalakon való közlekedésre is.

Hamarosan talán Csehországig mehet?<br>(fotó: Arnold Balázs)

Az átjárhatóság megteremtésével valószínűleg a teherforgalom növekedésének elősegítése a cél. A magyar gépek számára Szlovákiában Besztercebánya és Zólyom, míg a cseheknél északon Kadaň-Prunéřov, keleten Svitavy, az ország közepén pedig Kutná Hora lehet a végső célállomás. Vagyis a legfontosabb potenciális tehervonati célállomásokig nem, vagy csak jókora kerülővel juthatnak el a magyar mozdonyok, hiszen Csehország bizonyos részei egyenárammal vannak villamosítva (ahogy Szlovákiában is például a kassai irány).

Kadaň-Prunéřov állomása<br>(kép forrása: Wikipedia)

Szerkesztőségünk értesülései szerint először az 1005-ös szilire telepítik a berendezést, és a munkálatokat már megkezdték a ferencvárosi fűtőházban.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.