Négy motorvonatot vesz a GYSEV

iho/vasút   ·   2011.11.28. 17:30

Megjelent az az európai uniós ajánlati felhívás, amelynek keretében a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. szeretne négy villamos motorvonatot vásárolni tárgyalásos közbeszerzéssel.

A kiírás egyáramnemű (a Magyarországon, illetve a GYSEV vonalain használatos ipari frekvenciás) szerelvényekre és 20 éves alkatrész-utánpótlásra szól. Különösebb feltételt nem támasztanak a pályázóknak, ám fontos a referencia.

A szerződés aláírásától számítva legkésőbb két évvel kell leszállítani az utolsó motorvonatot. Érdekes módon ebben a szakaszban nincs még meghatározva, hogy mekkora járműveket igényel a GYSEV, bár a pontozásban némileg (2,7 százaléknyit) számít ez: a pontozáskor az összesen 185 súlyszámból 5 az ülőhelyszámra esik.

A legnagyobb (48,6 százalékos) súlya (90/185 súlyszám) az árnak lesz, az előre becsült ár áfa nélkül hatmilliárd forint. Fontos értékelési szempont még az energiafogyasztás (21,6 százalékos): 20 a súlyszáma az energiafelhasználásnak és külön ugyanennyi a visszatáplálásnak fékezéskor. Nem követelmény az alacsony padló, csak pluszpontok járnak erre, súlyszáma: 10.

A magyar–osztrák vasúttársaság a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd-vonalon kívánja a vonatokkal megoldani a személyszállítást. Mint ismert, ezeket a szakaszokat a MÁV-tól vették át, Sopron és Szombathely között 2001-ben, a másik felét pedig 2006-ban.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

LokoPiknik a Füstiben: motorkocsikkal és Szergejekkel, köztük a felújított M62 001-gyel, ACSEV Boros Bénivel és szlovák járművekkel

iho/vasút   ·   2025.09.22. 12:00

A vasút két évszázadáról szeptember 27-én és 28-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban megemlékező hétvége központi témája a motorkocsik világa és az idén hatvanéves Szergej dízelmozdonyok lesznek. Bemutatkozik a tompító nélküli M62 001 is, amitől biztosan dübörög majd a környék!

Vasút Nagyvasút

Folytatódik a pécsi fővonal karbantartása

MÁV/iho   ·   2025.09.19. 15:00

Szeptember 23-ától három hétig pótlóbuszok közlekednek Dombóvár, Szentlőrinc és Pécs között. A kiemelt karbantartás célja a sebességkorlátozások megszüntetése, a Budapest és Pécs közötti vonatközlekedés pontosabbá tétele.