Tarlós BKV-járatritkítást jelentett be
A 2012. január 1-jétől érvényes budapesti paraméterkönyv a 2011-eshez képest alig tartalmaz változásokat. A következő, február 29-én esedékes Fővárosi Közgyűlésen ennek drasztikus módosítása is szóba kerülhet. Igaz, Tarlós a Népszabadság-interjúban nem beszélt arról, milyen mértékű járatritkítást javasol.
Tarlós István hangsúlyozta: a Malévhoz hasonlóan a BKV is egyik napról a másikra dőlhet be, ha nem találnak mielőbbi megoldást a közeljövőben lejáró hitelek mintegy 40 milliárd forintos összegének visszafizetésére. A járatok ritkítására mindenképp sor kerülhet, a BKV-nak a törlesztési kényszerek és a normatíva befagyasztása miatt nincs fedezete a megrendelések teljesítésére.
A főpolgármester szerint – Atkári János volt pénzügyi főtanácsadó véleményével ellentétben – némi mozgástere azért még maradt a BKV-nak. A 2012-es költségvetési terv még formálódik, de a jelenlegi megoldások hosszú távon kockára tehetik a város működését. A leállított fejlesztésekből megtakarított önrészek csupán a 2012-es évet tudják finanszírozni.
A BKV romló pénzügyi helyzete miatt változtatni kell az eddig kialakított koncepción. Tarlós újfent hangsúlyozta: a közhiedelemmel ellentétben nincsenek jelentős tartalékai a fővárosnak, az említett összegek (például a 4-es metró önrésze) már 2006-ra elfogytak.