Újabb tesztbusz Budapesten
Mintegy másfél hétig, szeptember 6-ától 15-éig utazhatunk a 16-os vonalon a Bécsből ismert midibuszokkal.
Az első Siemens-Rampini elektromos midibusz 2011-ben készült el, a prototípussal szerzett kedvező tapasztalatok után az osztrák főváros tizenhetet rendelt, az első sorozatkocsi 2012 szeptemberében állt forgalomba. Az elektromos buszközlekedés elterjesztésért tett bécsi erőfeszítéseket egyébként ősszel díjjal is jutalmazták.
A midibusz karosszériáját az olasz Rampini, a hajtásrendszert a Siemens készítette, egy feltöltéssel akár 150 kilométert is képes megtenni a mindössze 7,7 méter hosszú jármű. A végállomási gyorstöltéssel 15 perc alatt is feltölthető a jármű, éjszaka a garázsban pedig két óra alatt lesz menetkész. Mivel a gyorstöltéshez szükséges infrastruktúra Budapesten nincs kiépítve, ezért a busz mindig valamelyik BKV-garázsban fogja az éltető áramot magábaszívni.
A cseh SOR EBN 10,5, a kínai BYD e-BUS 12, valamint a lengyel Solaris Urbino Electric után a Siemens-Rampini lesz a negyedik teljesen elektromos tesztbusz a fővárosban. A próbafutás alapja a nemrégiben felröppent hír, amely szerint a BKK elindítja a várva várt midibusz-csere programját, méghozzá két részletben. Húsz normál midibusz mellett, az I. kerültei Önkormányzat, valamint az EU támogatásával további tizenhat kocsit vásárolnának, utóbbiak a Budai Várban közlekednének.
Elképzelhető, hogy a tizenhat busz esetében teljesen elektromos járművekre írják ki a közbeszerzést. Ha így döntenek, akkor a rövid méretei miatt a Siemens-Rampini a legesélyesebb befutó, ugyanis a várban a hagyományosnál rövidebb midibuszok tudnak csak közlekedni.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!