Újabb Vectron-megrendelők
Rövidesen tovább bővül a Vectron mozdonyokat használó vasúttársaságok sora, miután a hamburgi székhelyű BoxXpress négy villanygépet rendelt meg a Siemenstől. A kombinált árufuvarozással foglalkozó cég a négytengelyes villanymozdonyokat, melyeket várhatóan az év végén vehet át, tehervonatok vontatására fogja használni. A gépek karbantartásáért a gyártó felel.
A német vasúttársaságot az osztrák CargoServ követte, habár az csak egyetlen mozdonyra nyújtotta be igényét; a megállapodást augusztus hetedikén írták alá a Siemensszel. A CargoServ jelenleg hét EuroSprinter-mozdonyt (ES 64 U2, ismertebb nevén Taurus) üzemeltet. A mostani megrendelés az első Vectronjuk, aminek érkezése 2014 februárjára várható.
A négy plusz egy mozdony mindegyikét ellátják az egységes európai vonatbefolyásolási rendszerrel (ETCS). Műszaki paramétereik is szinte teljes mértékben meg fognak egyezni: teljesítményük 6400 kilowatt, csak 15 kilovolt 16,7 hertzes váltóáramot használhatnak, legnagyobb üzemi sebességük 160 kilométer per óra.
A járműveket a gyártó München közelében található allachi üzemegysége építi meg – számol be az International Railway Journal.