A 9705-ös élén látták utoljára dolgozni a 1535-ös Vikinget

Ráadásul a szombati, Tapolcáról indult sebesvonatról van szó, a gép azóta Dombóvárra húzódott vissza.
Nem is önerejéből gurult be a fűtőházba a 1535-ös, a 203-as Púpos segítette be a megfeküdt nagyvasat a karbantartókhoz, ahol jó helyen van, a gépészeti telephely szakemberei készítik fel ugyanis a Henschel-mozdonyokat a szolgálatra.
Értesüléseink szerint a Viking azért lett szolgálatképtelen, mert a motor vezérlőáramkörében használatos tirisztoregység meghibásodott.

A MÁV még tavaly jelentette be, hogy a cégcsoport a német Henschel által gyártott tizenöt, jó állapotú, megbízható dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől. Az első TMe sorozatú gép július végén futott be Magyarországra. Akkor még azt tervezték, hogy a műszaki átalakítás és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárást követően az első mozdony(ok) várhatóan (tavaly. A szerk.) ősszel állnak majd forgalomba. Ehelyett azonban csak a közelmúltban mutatkozott be a 1535-ös Viking menetrend szerinti személyvonat élén az észak-balatoni 29-es vonalon.
Jelenleg öt Viking állomásozik Magyarországon. A további pályaszámok: 1504, 1517, 1524 és 1527, de ezek közül eddig csak a 1517-es vitt vonatot a 29-esen.
(Nyitóképünkön a dög 1535-öst mozgatja Jennifer, a 408 203-as Púpos Tapolcán, május 5-én. Fotó: Brandt Tamás)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!