A Boeing bővít és várja a zöld jelzést a 787-esekre
Kicsit talán az Airbus alabamai gyárépítésére, de akár a Dreamliner körüli bonyodalmakra is válaszul, a Boeing bejelentette, egymilliárd dollárért bővíti a 787-eseket készítő második gyártóhelyét. A beruházás Dél-Karolinában nyolc év alatt kétezer új állást jelent, hangzik az amerikai cég közleménye.
A Boeing pénzét az állam 120 millióval egészíti ki terep-előkészítési munkálatokra a North Charlestonban lévő telep fejlesztésére, amely jelenleg hatezer embernek ad munkát, ezt már Dél-Karolina kormányzója, Nikki Haley jelentette be.
Az első Dreamliner tavaly gördült ki az itteni szerelőcsarnokból, az eredeti termelési ütem havi egy gép volt, de ez másfél hónap múlva már havi kettő lesz, mondta a Boeing South Carolina alelnöke. A gyártósor egyébként nemcsak az itteni, hanem az everetti gyárnak is készít törzsközép- és hátsó részeket, ezekből eddig havi hét, hamarosan pedig havi tíz szállítható majd a központi telephelyre.
A Boeing rendkívül komoly erőfeszítéseket tesz a gépek gyártásának felgyorsítására, az előrejelzések szerint ugyanis az utasszállítók iránti igény nagymértékben növekszik, a következő húsz évben nem kevesebb, mint 34 ezer repülőgépet fognak a társaságok forgalomba állítani, hangsúlyozza a Boeing szóvivője, Candy Eslinger.
Feltehetően a kapacitások új erőpróbája lesz, amikor a Boeing, reményei szerint akár a napokban, megkapja az FAA engedélyét, és a leállított 787-esek akkumulátorainak átépítése mellett ismét megindulhat a már kész 787-esek átadása. Mint arról az iho/repülés is beszámolt, a próbarepülés sikeresen megtörtént, és ha a hatóság jóváhagyja a megoldásokat, az akkumulátorok új burkolata és a hozzá tartozó berendezések beszerelése gépenként négy-öt napot vesz igénybe.
A közeli megoldásra utal, hogy a gép egyelőre egyetlen USA-beli felhasználója, a United már a májusi menetrendjébe visszaillesztette a most még földön veszteglő 787-eseit. A Boeing közleménye egyébként hangsúlyozza, hogy az akkumulátorproblémákban érintett példányok egyike sem North Charlestonban épült. A Qatar még optimistább, a társaság vezérigazgatója, Akbar Al Baker már április végéig szeretné ismét repülni látni a Dreamlinereit, legalábbis az általa használt öt gépből legalább négyet.
Mint korábban jeleztük, a Boeing akcióra készen elküldte már a maga szerelőcsapatait a világ minden tájára, hogy a most forgalomban lévő, de földre kényszerített 787-eseket azonnal javítsa, amint az FAA erre megadja az engedélyt. Ebben a pillanatban 25 elkészült gép vár Everettben és hat North Charlestonban a repülési engedély visszanyerésére, hogy az átalakítások után vagy átadásra kerüljön, vagy befejezze a már elkezdett gyártás utáni próbarepüléseket.