A Citarók első munkanapja a BKV-nál

Bohus Dávid   ·   2012.03.27. 10:30
kicsi

Március 25-én megkezdődött a 28-as és 37-es villamosvonalak felújítása az Éles sarok – Maglódi út – Új Köztemető szakaszon. Mivel a villamospótlás kezdete vasárnapra esett, így az első napon még a hagyományos, Ikarus 280 típusú autóbuszok szállították az utasokat.

A hétfői üzemkezdettel viszont kivonultak a Kőbánya garázsba telepített új beszerzésű Mercedes Citaro típusú autóbuszok, hogy megkezdjék két hétig tartó szolgálatukat a 28-37V járaton.

Villamospótló járat a kőbányai Liget téren <br> A képre kattintva galéria nyílik <br> (a szerző képei)

A BKV állományában újdonságnak számító autóbusztípus viszont évek óta közlekedik a Kamaraerdő– Budaörs–Törökbálint viszonylatú 88-as vonalon. A járműveket alvállalkozóként a Volánbusz Zrt. üzemelteti. Az ausztriai Blaguss Wien és Wiener Lokalbahnen társaságoktól vásárolt, 1998-1999-es évjáratú autóbuszok kétajtós kivitelűek. A VT Transman Kft. is üzemeltetett egy példányt Budapesten, mely már a BKV-ra jellemző fényezésű.

A Volánbusz által üzemeltetett Mercedes Citaro autóbusz a 88-as járaton

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.