A Csalagútban tesztelték a Vectront

iho   ·   2013.02.08. 09:00
400px_vectron_csalagut

A január végi próbák során a szakemberek azt figyelték, hogyan viselkedik terhelés alatt a Vectron a Csalagútban kiépített vonatbefolyásolási rendszerrel. A tesztalany gép a mozdonycsalád egy teljesen alapverziójú példánya volt, gyárilag is csak annyit változtatott rajta a Siemens, hogy a két, Németországban használatos áramszedőt átcserélték a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő, földalatti vasúti szakaszon használt típusra.

A Csalagút francia bejáratától kiinduló éjszakai próbafutások közben számos vontatási és fékezési tesztet végeztek el a mozdonnyal egy 1350 tonnás szerelvényt vontatva, sőt az áramszedő-paletta viselkedését is megfigyelték. Az első próbák után a villanygép a brit oldalon Folkestone-nál lépett ki a Csalagútból. Ezt követően visszafelé, Franciaország irányába is elvégeztek egy újabb tesztsorozatot, ami másnap reggelre problémamentesen, sikerrel ért véget – számol be a Railway Gazette.

A teszt-Vectron jelesre vizsgázott a csalagúti teszten<br><fotó: Eurotunnel)

Az alagutat üzemeltető Groupe Eurotunnel azt reméli, hogy a Vectronok alkalmasságával a szabad hozzáférésű teherszállító társaságok is az európai átjárhatósági műszaki előírásoknak (TSI) megfelelő, négytengelyes mozdonyokat használhatnak majd a kifejezetten a csalagúti közlekedésre kifejlesztett, hattengelyes, brit 92-es sorozatú mozdonyok helyett.

A Siemens azt nyilatkozta, a futópróbák bebizonyították, hogy egy TSI-kompatibilis mozdony nagyobb mértékű módosítások nélkül is közlekedhet biztonságosan és megbízhatóan a Csalagútban. Mindössze a francia nagy sebességű vonalakon és a Csalagútban használatos TVM-vonatbefolyásolás jelzőberendezésével kellett ellátni a gépet. Az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszerrel (ERTMS) kompatibilis Vectronok által a Siemens bebizonyíthatta, képes alkalmazkodni az interoperabilitási elvárásokhoz.

Jelenleg 92-es sorozatú villanygépekkel szolgálják ki a Csalagút teherforgalmát<br>(fotó: Andrew Maycock)

A Groupe Eurotunnel vezérigazgató-helyettese hozzátette, a Vectronok alkalmazhatósága fontos tényezője annak a szabad hozzáférésű piaci modellnek, melyet az Eurotunnel hívott életre. Az Eurotunnel elsődleges célja a kontinentális Európa és Nagy-Britannia közötti vasúti teherforgalom további ösztönzése és fejlesztése, aminek következő szintjét a 92-es sorozatú mozdonyok lecserélése jelentené. A Siemens-mozdony sikeres tesztje tovább erősíti az Eurotunnel európai vasút fejlesztésében betöltött lényeges szerepét. A European Railway Review emlékeztet arra is, hogy a Vectron az első mozdonytípus, ami megfelel a TSI, a HS és az RST követelményeinek is.

A Vectron előtt a francia Alstom Prima II-es mozdonyával végeztek hasonló teszteket a Csalagútban, még tavaly szeptemberben.

Kapcsolódó hírek