A nagy fa és a fejsze

iho   ·   2014.04.11. 19:00
00kicsi

A helyzet nem egyszerű: a jelen közlekedési igényeinek megfelelően kell újjáéleszteni a metróépítéssel, 1972–73-ban felszámolt „mindenhonnan mindenhova” villamoshálózatot a Batthyány tértől északra. Természetesen nem az eredeti teljes rekonstrukciójáról van szó: a Pacsirtamező utcai villamos, a Nagyszombat utcai hurok nem épül vissza, de újra szabad és rendszeres lesz az átjárás a Bem rakparton, valamint a Margit körút és a Frankel Leó utca között.

A Margit hídi végállomástól elbúcsúzhatunk<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Berky Dénes felvételei)

Első ütemben búcsúzunk a 17-es villamostól – ahogy a mai formájában ismerjük. Április 13-án, vasárnap üzemzáráskor elmegy az utolsó Ganz csuklós is a Margit híd és a Bécsi út között, az 1-es villamos felújításának végéig az óbudai külső végállomás üresen marad. A villamospályát felbontják a Margit híd és a Tímár utca között, hogy teljesen új, korszerű, minden jelenlegi igénynek megfelelő pálya épülhessen, többek közt akadálymentes közlekedésre is alkalmas peronokkal. Újjáépül a Török utcai kapcsolat, a Széll Kálmán tér felé itt, Óbuda felé pesig a Frankel Leó utcában közlekednek majd a villamosok – amelyek között a nemrég tendert nyert CAF járművei is járnak majd.

Búcsúzunk tehát ideiglenesen a villamosoktól: szerepüket a Batthyány tértől a Bécsi úti végállomásig közlekedő pótlóbusz veszi át, mintegy előrevetítve a kötöttpályás hálózat leendő vonalvezetését. A Budai fonódó teljes elkészülése után a Duna jobb partját követő, hosszú, észak–déli irányú viszonylatok szolgálják majd az átszállás nélküli, és a közútinál mindenképp gyorsabb közlekedést.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek