A nyár utolsó nekifutása
A mai középkorúak talán még emlékeznek a hetvenes évekbeli Erzsébet királyné útjára: kéttengelyes, pótkocsis szerelvények csörömpöltek végig békésen a 67-es viszonylaton, talán attól a típustól nem is várhattunk többet. Az ezredforduló környékén megjelent hannoveri villamosoktól azonban siralmasnak tűnik a vánszorgás – a zuglói, újpalotai vonalszakaszt sohasem emlegették Budapest leggyorsabbjai közt.
A Közép-Budát átfogó vágányfelújítások augusztus 20-ára hellyel-közzel véget értek (egyedül a Fehérvári úton kértek halasztást a közművek cseréje miatt), az utolsó nyári hetekre az Erzsébet királyné útjára és Újpalotára vonultak fel a kivitelezők. Teljes felújításra itt nem volt lehetőség, de a legkritikusabb szakaszokon néhány, igen makacs lassújelet talán sikerül kigyomlálni.
Az Erzsébet királyné útján és a Kolozsvár utcában a leromlott állapotú nagypaneleket és a síneket cserélik ki, az újpalotai S-kanyarban (a Fő térnél) az útátjárók épülnek újjá, a lassújelekkel tűzdelt szakaszokon új betonaljas pályát fektetnek. A BKK közleménye szerint számos, 5-10 kilométer per órás csigamenet küszöbölhető ki ezzel (a mellékelt képek egyikén épp egy harmincas szerepel, de az ominózus szakaszon), és az új pályának köszönhetően a zaj- és rezgéscsillapítás is jobb lesz.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!