A Pesától vesz mozdonyokat a PKP IC

iho   ·   2014.03.05. 21:15
400px_pesa_gama_pkp_ic

A PKP IC a bydgoszcz-i központú vasúti gyártót hirdette ki győztesnek a fővonali dízelmozdonyok szállítására kiírt tenderén. A végleges döntés a tender 2013. év végi második kiírását követően születhetett csak meg.

A Railcolor.net arról ír, hogy az első pályázatot is a Pesa nyerte, azonban a PKP IC érvénytelenítette az eredményt, mivel a tenderre szintén jelentkező Vossloh és a szintén lengyel Newag sem a kiírásnak megfelelő pályázatot nyújtott be, az elvi győztes pedig irreálisan alacsony karbantartási összeget kért. A második „felvonásra” már csak a két lengyel gyártó jelentkezett. Az elbírálás során elsősorban a kért ár döntött: a Pesa 131,2 millió zloty értékű pályázata huszonkilenc millióval volt alacsonyabb a Newag ajánlatánál. Továbbá a két gyártó eddig elkészült dízelmozdonyainak megbízhatósági és rendelkezésre állási mutatói is a Pesa felé billentették a mérleg nyelvét. Az összegből 67,2 millió zlotyt uniós forrásokat felhasználva finanszíroz a PKP. A szerződés értelmében a Pesa tizenkét évig felel a mozdonyok karbantartásáért, 3,49 zloty kilométerenkénti költséggel.

A Pesa-dízeleknek köszönhetően a PKP IC számos, a PKP Cargótól bérelt dízelgépet adhat vissza<br>(látványterv: Pesa)

A Pesa 2012-ben bemutatott Gama mozdonycsaládja villamos-dízel hibrid, valamint dízel-elektromos hajtású változatot is magában foglal. A 19,8 méter hosszú, négytengelyes mozdonyok áramszedő nélküli verzióit 2400 kilowatt teljesítményű dízelerőforrás hajtja majd, maximum száznegyven kilométer per órás engedélyezett üzemi sebességgel. A Gama orr-részének modern, marcona formaterve nagyon hasonlít a gyártó sikeres Link dízelmotorvonatáéra, amelyből számos szerelvény fut már a Cseh Vasutaknál (CD) is, RegioShark elnevezéssel.

A nem villamosított vonalakon való szolgáltatáshoz a PKP IC eddig a PKP Cargótól bérelt dízelmozdonyokat, a Gamáknak köszönhetően viszont jóval kevesebb lízingelt gépre lesz szükségük. Az új Pesa-mozdonyok a tervek szerint 2015 októberétől állnak majd forgalomba az Ełk–Korsze, Olecko–Suwałki, Rzeszów–Zamosc, Rzeszów–Zagórz viszonylatokon, továbbá a Krzyz és Gorzów Wielkopolski, Kostrzyn és Piła között közlekedő intercity-járatokon – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek