A piros autóbuszok legendája
Azt a legtöbb közlekedésbarát betéve tudja, hogy a Baross utcai 74-es trolibusz megnyitásakor egy ideig piros autóbuszok is közlekdtek a vonalon. A többivel kapcsolatban azonban több, egymásnak ellentmondó híresztelés kering, a cikk most arra vállalkozik, hogy összefoglalja a tényeket.
Először is, a kocsik nem 74-es trolivonal kedvéért ideiglenesen átfestett kocsik voltak, hanem exportból visszamaradt példányok. Az Ikarus 60-asokból ugyanis a budapesti szériakocsikon kívül több, külföldi szállításból ittmaradt flotta is üzembe állt a Fővárosi Autóbuszüzemnél. Például a lengyel exportból visszamaradt világoskék, NDK kivitelű piros-fehér, vagy a Törökországba szánt, a budapesti trolik festéséhez hasonlító piros-vajszínű kocsik.
Utóbbi példányok még 1952 őszén érkeztek, az első normál kocsikkal egy időben, és a GF 700-as rendszámtartományt kapták (egyes források szerint konkrétan a GF 703-708 közötti kocsikról van szó). A buszok több helyen is megfordultak pályafutásuk során, az 1953. december 30-án megnyíló 74-es trolibusz vonalán is feltűntek, ahová nem jutott elég jármű, ezért ide csoportosították át őket.
Ez az állapot maximum egy évig állhatott fent, 1954-ben ugyanis 73 újabb Ikarus 60T állt forgalomba a fővárosban, a piros buszok pedig elkerütek a vonalról.
Pár évvel később, 1956 februárban érkezett még egy adag piros IK60-as, ezek többek közt a 11-es és az 55-ös vonalán is jártak. Utóbbi vonalról aztán hamar lekerültek, mivel az utazóközönség sokszor összekeverte az IK60T-vel kiadott 75-ös trolibusszal.
A buszok nem sokáig tündököltek piros ruhájukban, akkoriban három évenként vitték a kocsikat főjavításra, így néhány éven belül mindet átfestették, ezután már különleges múltjukra és feladatukra már semmi sem emlékeztette a budapestieket.