A Siemens szállíthatja a Rhein-Ruhr-Express szerelvényeit

iho   ·   2015.02.21. 08:45
400px_rrx_desiro_hc

A leendő Rhein-Ruhr-Express (RRX) szolgáltatáshoz még 2013 októberében írt ki tendert négy német regionális közlekedési hatóság. A német gyártón kívül a Stadler, valamint az Alstom és a Škoda közös konzorciuma adott be pályázatot. A kilencszáz millió euró értékű kontraktust várhatóan március 26-áig aláírják a felek. A döntés bejelentésekor Észak-Rajna–Vesztfália szövetségi tartomány közlekedési minisztere Michael Groschek kiemelte, mindhárom induló pályázata versenyképességről, úttörő és újító szellemről tett tanúbizonyságot.

A Global Rail News arról ír, hogy a döntés értelmében a Siemens nyolcvankét kétszintes villamos motorvonatot építhet meg, továbbá harminc évig felel azok karbantartásáért. A százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű, légkondicionált szerelvények legalább négyszáz utas befogadására lesznek alkalmasak. A vonatokon legalább két WC található majd, az egyik a mozgássérültek érdekében akadálymentesített kialakítású lesz.

A Siemens nyolcvankét kétszintes Desiro HC motorvonatot szállíthat a 2018-ban induló RRX-szolgáltatáshoz<br>(forrás: Railway Gazette)

A 2018. decemberi menetrendváltáskor induló szolgáltatás a tartomány jelentős városait, például Kölnt, Leverkusent, Düsseldorfot, Duisburgot, Bochumot, Dortmundot és Bielefeldet köti majd össze, néhány járat pedig egészen a szomszédos Rajna-vidék–Pfalz tartományban található Koblenzig fog közlekedni. A központi útvonalnak számító Düsseldorf–Köln viszonylaton a megfelelő infrastrukturális fejlesztések megvalósulását követően a tervek szerint tizenöt percenként járnak majd a vonatok.

A járművek közvetlenül a gyártótól történő beszerzése a négy hatóság közös döntése volt, annak érdekében, hogy a hálózaton egységes járműparkkal lehessen ellátni a feladatokat. Ezt követően írnak csak ki pályázatot az egyes viszonylatok ellátására. Ezt a szemléletet tovább erősíti az a tavaly októberi eset, amikor a münsteri közbeszerzési törvényszék elutasította a DB Regio jogi ellenvetéseit – adja hírül a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek