Ady Endre út: ami eddig kimaradt
A kispesti 42-es – valljuk be – már csak árnyéka régi önmagának. A Wekerle-telepet és a lajosmizsei vonal állomását a belsőbb kerületekkel összekötő villamosjárat a hatvanas évek végén még a belső Üllői úton, a Kálvin téren, a Szabadság hídon és a Bartók Béla úton át egészen a Móricz Zsigmond körtérig járt, majd a 2-es metró átadása után a Madách térig, a 3-as metró szakaszainak fokozatos átadásával előbb a Nagyvárad térig, végül a Határ útig rövidült. Azóta szóba került a megszüntetése, és a Gloriett-telepig meghosszabbítása egyaránt, ez utóbbinak a 142-es vasútvonal keresztezése emel újabb és újabb akadályokat.
A nem túl jó állapotú pálya felújítása még 2013-ban kezdődött az Endresz György utca–Jahn Ferenc utca közti szakasszal, egy évvel később a Határ út–Tálas utca és a Kossuth Lajos utca–Vas Gereben utca, majd idén a Tálas utca–Kisfaludy utca szakasz a soros. A megállókat a 2014-es felújításkor csinosították ki, magasperonokkal, utasváróval, díszburkolattal ellátva.
A pálya megújul, a felépítmény azonban jellegét tekintve nem korszerűsödik: nagypanelt cserélnek nagypanelre. 2013-ban az 1-es villamos vonalából kibontott, még használható állapotú paneleket emelték be, jelenleg új gyártású elemekkel dologoznak. A vágányzár május 13-áig tart, addig a teljes szakaszon pótlóbuszok közlekednek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!