Árvízhelyzet Budapesten - Frissítve!

Istvánfi Péter   ·   2013.06.07. 14:00
00

A Duna áradása miatt a főváros különböző pontjain kell terelésekre, korlátozásokra számítani. Az alábbiakban összefoglaljuk a különböző korlátozásokat. A percre pontos információk a BKK külön erre a célra létrehozott honlapján, illetve a BKK Info oldalon találhatóak.

Aktuális helyzet 2013. június 9-én este:

A Duna további áradása miatt a HÉV csak a Szentlélek térig közlekedik. Mivel a lezárások miatt a HÉV-pótlók közlekedése ellehetetlenült, ezért a BKK sűrítette a 86-os busz menetrendjét. A 9-es autóbuszok a lezárt Árpád fejedelem útját az Árpád hídon át kerülik ki. Ugyanerre terelve közlekednek a Nyugatiig járó 160-as és 260-as buszok. A 86-os busz kettéosztva közlekedik, a déli szakaszon az Újbuda-Battnyány tér-Széll Kálmán tér útvonalon, északon pedig a Óbudáról a Margit hídig.

Még péntek délben zárták le az 5-ös (szentendrei) HÉV felszín alatti szakaszát, a járművek a Margít híd melletti felszíni végállomásig közlekedtek, a végállomás szűk keresztmetszete miatt a szokásosnál ritkább, 8 perces követéssel.

HÉV-szerelvény a Margit híd felszíni állomásán<br/>(fotók: BKK)

Az áradás miatt a BKK szombattól lezárta a Batthyány téri metróállomást és aluljárót is, a metrók csak áthaladnak az állomáson. Ezzel párhuzamosan a 11-es, 111-es buszok a Széll Kálmán térre, a 160-as és 260-as buszok pedig a Nyugati térre terelve közlekednek. A metró és a HÉV kieső szakaszainak pótlására közös buszjárat indult M2-H5 jelzéssel.

Homokzsákolás a Batthyány téri HÉV állomáson

A HÉV alagút falára nehezedő nyomás ellensúlyozására a szakemberek elárasztották vízzel az alagút egy részét. A födém megóvása érdekében pedig felülről nehézgépjárművekkel (kukásautók, úthengerek, buszok, stb.) súlyozták le. Az emiatt lezárt Bem rakpartra csak a tömegközlekedési járművek hajthatnak be.

Busz-sorfal a Bem rakparton

A vízszint emelkedése szükségessé tette, hogy a Lánchíd budai aluljáróját is lezárják. A 19-es és 41-es villamosok a Krisztinavárosba terelve a Széll Kálmán térig közlekednek.

A Lánchíd pesti aluljáróját elárasztotta a víz, így a 2-es villamosok a Kossuth tér helyett csak az Eötvös térig közlekednek. A speciális helyzet miatt a BKK különleges megoldást vezetett be a vonalon: csúcsidőben két villamos bevárja egymást a Március 15. téren, és együtt közlekednek az Eötvös térig az egyvágányos szakaszon, minden harmadik kocsi pedig visszafordul a Március 15. téren.

Csúcsidőn kívül ez úgy módosul, hogy nem lesz harmadik kocsi. A Kossuth tér átépítése miatt közlekedő 2-es villamospótló pedig meghosszabbított útvonalon, az Eötvös tér és a Nyugati tér között közlekedik.

A 2-es villamos és a villamospótló útvonala<br/>(forrás: BKK)

Az Árpád hídtól északra lezárták a Népfürdő utcát, emiatt a 115-ös busz terelve, a Dagály utca, Váci út útvonalon közlekedik. Hétfőtől a 133-as is a terelt útvonalon jár.

A Királyok útja lezárása miatt a 34-es és 934-es buszok terelve közlekednek. A 106-os busz rövidített útvonalon, a Kadosa utcáig közlekedik. A Margitsziget lezárása miatt a 26-os busz nem közlekedik, a nagykörúti villamosok sem állnak meg a szigeti megállóban. A szintén a szigeten áthaladó 234-es busz az Árpád híd metróállomáshoz terelve közlekedik.

Módosított útvonalon közlekedik a 104 és 104A autóbusz, a járatok nem értintik a Székesdülő és Székesdülő, ipartelep megállókat.

A rakparti útvonalak lezárása miatt a gerincvonalakon közlekedő járatokat sűriti a BKK. Így sűrűbben jár a 2-es és 3-as metró, az 1-es, 4-es, 6-os, 17-es és 18-as villamos, valamint a 9-es és 86-os autóbusz. A Dunai hajójáratok a rendkívüli helyzetre való tekintettel nem közlekednek. A Nagykörúton sok év után ismét feltűntek a csatolt Ganz szerelvények

Csatolt Ganz-szerelvény a Nagykörúton

Az árvíz miatti változások az alábbi térképen egyben is megtekinthetőek.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.