Bedől a MÁV és a BKV is?

iho/vasút   ·   2011.12.13. 18:06
A Magyar Nemzet online keddi cikke szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban készült összesítések tanúsága szerint a nyáron beígért 300 milliárd forintos helyett csupán 64 milliárdos kormányzati hitelszanálás mellett a MÁV 2012-ben tovább görgeti több mint 230 milliárd forintos adósságát. Ezt az év végéig mintegy 23 milliárddal fejelik meg a vasúti személyszállítás fedezetlen költségei.

A BKV adósságállománya 2010-ben 73 milliárd forint volt, szemben a 2009-es 79 milliárddal – derült ki a cég honlapján található összesítésből. Jövőre az adósságállomány közel felét el kell kezdeni törleszteni. Tarlós István főpolgármester november végén úgy nyilatkozott, hogy a BKV januárban csődbe megy, ha nem változtatnak a finanszírozási rendszeren. Kijelentését követően megegyezés született az iparűzési adó 2 százalékról 2,5 százalékra való emeléséről, így mintegy 40-45 milliárd forint bevételt vár a főváros. Ebből az összegből a közlekedési céget kívánják finanszírozni, így jövőre, úgy tűnik, elkerülhető lesz a csőd.

Arról az aspektusról sem szabad elfeledkezni, hogy mivel a fővárosban állítják elő a nemzeti össztermék 40 százalékát, így a BKV támogatásának a csökkentése komoly következményekkel járna.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.