Budaörs iparos Bobója

Sefcsik Gergely   ·   2011.12.26. 12:00
kiskep_gergo

A teherforgalom évek óta csökken, de Budaörs állomáson még minden hétköznap kora reggeltől késő estig van egy tartalékmozdony, amely az ottani tolatási feladatokat és iparvágány kiszolgálásokat végzi. Ezt a szerepet egy remot Bobó tölti be, december 23-án a 448 402-es (M44 402) volt a kijelölt gép. Az állomásból három nagyobb forgalmú iparvágány ágazik ki, illetve vannak még ma már nem használt, avagy egy részben már felszedett, elbontott iparvágányok is. A három komolyabb forgalmú iparvágányon a Porsche Parts, a Lagermax és a törökbálinti Depó kiszolgálását végzik.

Ezek közül utóbbi a legforgalmasabb. A mozdony egy nap akár három-négy alkalommal is koptatja ezt az iparvágányt, általában hosszú konténervonatok élén. Az iparvágány Budaörstől majdnem Törökbálint megállóhelyig az egyes fővonal mellett fut végig, ezen a szakaszon itt tíz kilométer per órás lassújel van. Majd egy nagy ívvel elkanyarodik a fővonaltól, és utána csatlakozik a Depóba. A Porsche Parts-ba a Bobó főként Habbins típusú, eltolható oldalfalú kocsikat, a Lagermaxba autószállító kocsikat továbbít. A Bobó főként ezeket a vonalakat járja, de esetenként Biatorbágyra is el kell mennie ahová zúzottkövet vagy sínszálakat szállít a pályafenntartási telepre.

Az iparvágány hosszan a fővonal mellett halad<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Sefcsik Gergely)

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.