A nagy V Szlovákiába is eljutott
A kötetet a szerzők vitték magukkal Fenyőházára, a Ganz villamos mozdony replikájának az ihón is megénekelt ünnepélyes átadására.
A kötetet a szerzők vitték magukkal Fenyőházára, a Ganz villamos mozdony replikájának az ihón is megénekelt ünnepélyes átadására.
A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.
Kicsit hevesebben ver a pulzusa, ha meglát egy Gigantot? Szíve mélyén a honi vasút szürke eminenciása, a Szili a kedvence? Netán a régi idők FS E.550 Cinquantáját tartja nagyra? És ahogy mindannyian, méltán sorolja Kandó Kálmánt a vasútvillamosítás legnagyobbjai közé? Akkor Önnek is szól A nagy V.
Megjelent a június–júliusi Indóház, benne a Jugoszláviának szállított Mađarica Bobókkal, a korai biztber kosárjelzőkkel, Jeszenszky Géza interjúval, az 1-es számú, hegyeshalmi vasútvonal mindennapos feszültségeivel, a BuBe szerbiai szakaszának a küszöbön álló befejezésével, és persze a győri Wilhelm Pieck Magyar Vagon- és Gépgyár a Hűvösvölgyben régóta vajúdó, de egy menet erejéig magát megmutató Mk49-esével.
Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.
1981. egyik szürke hétköznapján a Ganz-MÁVAG Vasúti Járműgyár Mozdonytervezési Osztályán összehívta a tervező csoportvezetőket a főkonstruktőr-osztályvezető.
Székesfehérvártól közúti tréleren szállították a budapesti kisvasút végállomásához, majd a közel tíz tonnás kocsiszekrényt egy száz tonnás daruval emelték a keskeny-nyomközű sínpárra.
A dízelmozdonyt nyolcévnyi dögsor után támasztották fel Szombathelyen.
Több Ganz-MÁVAG gyártmányú, 641-es sorozatú dízelmozdonyt is elért a végzet.
A már csak néhány működő 641-es közül most a 330-ast pofozták ki kívül-belül.
Volt idő, amikor egy bizonyos Ganz-Mávag nevű gyár Magyarországon Brazíliának gyártott motorvonatokat. Nem is volt az olyan (nagyon) régen... Indóház-visszatekintés eddig még nem publikált fotókkal!
A negyvenéves Csörgőket ünnepelték Székesfehérvárott.