A városi mobilitás jövőjét mutatja be a WeMove Mobilitási Park
Budapest első integrált közlekedési kiállítási és képzési tere a Jövő Mobilitása Szövetség, a Magyar Autóklub és a Westend együttműködésében nyitott meg.
Budapest első integrált közlekedési kiállítási és képzési tere a Jövő Mobilitása Szövetség, a Magyar Autóklub és a Westend együttműködésében nyitott meg.
Célja, hogy az elektromos kerékpárok, rollerek és egyéb eszközök biztonságosan tudjanak részt venni a települések közlekedésben, utcai parkolásuk, tárolásuk szabályozottan és rendezetten történjen.
A rollerekre és egyéb mikromobilitási eszközökre július 16-án bevezetett kgfb óta összesen 4300 ilyen biztosítási szerződést kötöttek augusztus közepéig, ezeknek az átlagos éves díja 6200 forint volt.
Idén először nemzeti ünnepünk hosszú hétvégéjén nyílik meg a Pesti alsó rakpart a mozogni és kikapcsolódni vágyók előtt. Ezúttal a Valyo civil egyesületnek köszönhetően egy tavaszi grillezésre is lesz lehetősége a kilátogatóknak.
Megjött a tavaszias idő, sokan veszik igénybe a fővárosi közbringarendszert: februárban átlagosan napi közel hétezerszer bérelték ki a zöld bicikliket, ami a tavalyi érték duplája.
Az idén tízéves, észtországi központú vállalat innovatív megoldásai átalakítják az emberek városi közlekedését.
A 80–100 ezer rollerből mintegy 25 ezer bérelhető vagy közösségi roller, a többi magántulajdonban van a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint. A rollerezés népszerűségét mutatja, hogy egy-két éve még csak feleannyian használták ezt az közlekedési eszközt.
Ezzel a lépéssel jelentősen javult a rendezetlenül lerakott megosztott elektromos rollerek miatt kialakult korábbi kaotikus helyzet. A szülinapot ünneplő Mobi-pontok használatával a budapestiek nemcsak időt takarítanak meg, hanem hozzájárulnak egy élhetőbb Budapest kialakításához is.
A Jövő Mobilitása Szövetség két évvel ezelőtti előrejelzése 2023-ra 30–40 ezer rollerrel számolt, a gyors közlekedési eszköz azonban sokkal nagyobb számban terjedt el, s ma már 80–100 ezer rollerrel közlekednek az emberek.
Ezentúl nem lehet járdán leparkolni a kölcsönjárművet, minden roller helyzetét nyomon követik és automatikusan leállítják a járművet, ha olyan helyre hajtanak be vele, ahol nem szabad használni.
Minden élethelyzetnek megvan az ideális közlekedési eszköze, ezért Jövő Mobilitása Szövetség szerint az embereknek mindig mérlegelnie kell, hogy például az autó, a kerékpár, a gyaloglás vagy éppen a vonat-e a legjobb megoldás.
Az elmúlt időszakban kialakított parkolóhelyeknek immár hivatalos nevük is van: Mobi-pontok.