A Hitachi építheti ki az ETCS-t az új Divača–Koper vágányon
Az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer megvalósítása körülbelül 12,2 millió euróba kerül.
Az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer megvalósítása körülbelül 12,2 millió euróba kerül.
Az Európai Unió Minisztertanácsa a TEN-T-felülvizsgálat részeként szavazta meg a litván városig vezető pálya létrehozását.
Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.
A TEN-T VIII-as korridor részének számító Durrës–Rrogozhina vonal modernizálásához az Európai Beruházási Bank (EIB) adna körülbelül 90 millió eurót.
Az Európai Unió, az Európai Beruházási Bank (EIB) és az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 560 millió euróval járul hozzá az Észak-Macedóniát Bulgáriával összekötő pálya megújításához.
A bolgár Large Infrastructure Projects (LIP) tervezővállalat elképzelései szerint Bukarestet és Szalonikit is a vasúthálózatba csatolnák.
Százhatvanhat kilométeren korszerűsödik a vasúti pálya, néhány év múlva már Biharkeresztestől is villanygépekkel lehet majd átjárni Romániába.
A Firenzétől északnyugatra fekvő Prato és Bologna közötti pályát annak érdekében fejlesztik, hogy az azon található alagutak alkalmassá váljanak a félpótkocsik és a 2896 milliméter magas, úgynevezett High Cube konténerek szállítására.
A Valencia kikötője és Murcia közötti, hetente egyszer igénybe vehető szolgáltatás ázsiai és amerikai összeköttetéseket is kínál.
A lengyel határtól Kijevig vezethet az európai standardnak megfelelő pálya.
Az olasz infrastruktúra-kezelő RFI egy kétmilliárd eurós szerződés keretében bízott meg egy hazai konzorciumot a Battipaglia–Romagnano szakasz megtervezésével és megvalósításával.
Az Európai Parlament Közlekedési és Turisztikai Bizottsága egyhangúlag elfogadta a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) felülvizsgálatával kapcsolatos álláspontját.
A háború miatt jelenleg elérhetetlen Fekete-tengerről érkező árumennyiséget az Adriára helyeznék át.
Új jelző- és biztosítóberendezést telepítettek, a fejlesztést a spanyol CAF Signalling és szlovén partnere, az Iskra valósította meg.