Citarók mennek, Van Hoolok jönnek

Ács Attila   ·   2012.04.02. 13:30
vanhoola300bkv_fooldal

A tíz, villamospótlóként debütált exfrankfurti Citaro kéthetes megbízatása április 6-án lejár, ezután visszatérnek a VJSZ telephelyére, ahol az elkövetkezendő hónapok során a budapesti igényekhez igazítják őket. Az átfényezett, nyitható ablakos, zárt fülkés, Futárral felszerelt flotta várhatóan nyár végén áll majd (ismét) forgalomba, hacsak nem adódik addig megint valamilyen rendkívüli feladat számukra.

Április 6-ig lesznek forgalomban a Citarók, és valószínűleg majd a nyár végén térnek vissza ismét, de már a budapesti igényekhez alakítva<br>(fotó: Bohus Dávid)

Tavaly októberben látogattuk meg az akkor még átalakulás alatt lévő Van Hool A300-asokat a VJSZ-nél, ahol azt az információt kaptuk, hogy év végére jó eséllyel forgalomba állhat mind a 13 példány. Ez sajnos negyedév elteltével sem történt meg, így ismét rákérdeztünk a BKK-nál, hogy mikor merészkednek majd utcára a buszok – most az alábbi tájékoztatást kaptuk:

„A BKV Zrt. számos járműtípusának ütemezett vizsgáztatása mellett magas prioritással kezeli a Van Hoolok forgalomba helyezését. A 13 Van Hool A 300-as típusú busz társasági arculatnak megfelelő átalakítása előrehaladott állapotban van, március 27-ig 5 jármű került át a dél-pesti telephelyre, ahol a BKV Zrt. a költséghatékonyság érdekében saját hatáskörben bonyolítja le a vizsgáztatást, valamint az első forgalomba helyezést. Az első jármű március 26-án sikeres műszaki vizsgát tett, további okmányirodai ügyintézést és a személyszállítási engedély beszerzését követően forgalomba állhat. Az átalakítási szerződés véghatárideje március 30-a, így a teljes flotta a vizsgáztatások átfutási igényét is figyelembe véve (egy jármű esetében ez körülbelül 2 hét) április végéig, május közepéig kerülhet forgalomba.”

A – már Futárral is felszerelt buszokkal – tehát egy-másfél hónap múlva utazhatunk Dél-Pest szóló vonalain.

A VJSZ-nél nagyobb felületű nyitható ablakokat, klímaberendezést, zárt vezetőfülkét és új utastájékoztató rendszert kaptak a Van Hoolok<br>(fotó: Vörös Attila)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elindul a Déli körvasút bővítése

Károly Szabolcs   ·   2020.10.30. 15:00

A kiemelt fontosságú projekttel a Ferencváros és Kelenföld közötti forgalmas, kétvágányú szakaszt részben három-, részben négyvágányúvá fejlesztik, növelve a kapacitást, legkésőbb 2027 végére.