Drágább lett a vadas knédlivel

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2018.09.13. 13:45
JLV_01

A Cseh Vasutak vonatain, így a Budapestre közlekedő Metropolitan EuroCity vonatok étkezőkocsi szolgáltatását üzemeltető cég, a JLV hosszú idő után árat emelni kényszerült. A lépést a drágább és egyben kiválóbb minőségű alapanyagok beszerzésével indokolják. Az ételek többségénél tízkoronás drágulás tapasztalható a nyári étlap áraihoz képest. A teljes menü itt található.

A cseh étkezőkocsikat a JLV catering cég üzemelteti<br>(fotó: České dráhy)

Az egyik legnépszerűbb és talán legismertebb cseh finomság az úgy nevezett „szvícsková”, azaz vadas szelet sárgarépa alapú szósszal és zsemlegombóccal (knédlivel), az eddigi 139 korona helyett most 149 koronába kerül. Azért azt ne felejtsük, hogy a cseh étkezőkocsikban jelentősen olcsóbban tudunk étkezni, mint az Utasellátós Hungárián. A drágulás után is még mindig csak 1789 forintot kell fizetni egy főételért, míg egy hasonló kaliberű étel az Utasellátónál háromezer forintba kerül. A levesek árai a cseh JLV étkezőkocsikban viszont maradtak az eddigi áron, 49 koronába (589 forint) kerülnek. Újdonság, hogy egy másik cseh remeket, kacsacombot is lehet kapni 199 koronáért (2 389 forint) – ez az étel egyébként a Taste of travel versenyen a hamburgi gasztronómiai WTCE szakvásáron elvitte a fődíjat. Jó hír, hogy a sörök és a kávék sem drágultak, így a csapolt Pilsner Urquell (0,3l) 34 korona (410 forint), az üveges Gambrinus pedig 35 korona (420 forint), a presszó kávé ára 39 korona (470 forint).

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.