Dupla flotta, külvárosi lefedettség – ez lesz a Bubi 3.0
Minden második budapesti lakosnak elérhető, új közbringarendszer érkezését jelentette be 2026-ra a Budapest és a BKK. A Bubi 3.0. rendszerében megduplázódik a jelenlegi flotta, és nemcsak hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is bérelhetők lesznek a tervek szerint. Az új állomások a jelenlegi szolgáltatási terület határán túli városrészekben – például az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest vagy Újpest-Városkapu környékén – élőknek is lehetőséget nyújtanak a bubizásra.
A BudaPart városnegyedben található, Kopaszi-gáton telepített gyűjtőállomás felavatása adta az apropót, hogy bejelentsék, jön a Bubi 3.0.
A Bubi 2.0. talán az egyik legszerethetőbb sikertörténete a BKK-nak, a számokat tekintve is magáért beszél:
- átlépték a 8 milliós bérlési számot,
- az állomások száma 158-ról 208-ra bővült a mai nappal.
A Bubi evolúciója leképezte a kerékpározás evolúcióját és a kerékpárhálózat fejlesztését is Budapesten: ma már minden korosztály bubizik, a Bubi 1.0 radikális megújítása után öt–nyolcszorosára nőtt az utazásszám. Az 1.0.-ról a 2.0.-ra való váltásnál figyelembe vették a használók igényeit és a digitális fejlődésben rejlő lehetőségeket. Eltökélt célja a BKK-nak, hogy a Bubi 3.0. rendszerében is folyamatosan fejlesszék a szolgáltatást.
A BKK már hónapokkal ezelőtt elkezdte a Bubi 3.0. létrejöttéhez szükséges előkészítő munkákat. A társaság rövidesen piaci konzultációt indít, hogy a nemzetközi jógyakorlatok megismerése után a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen. Olyan közbeszerzés kiírása a cél, ami lehetővé teszi, hogy a rendszer a jövőben is rugalmasan bővíthető legyen. A BKK-nak fontos, hogy folyamatosan felmérje az igényeket – egy a mai napon elindított online kérdőívvel jelenleg azt vizsgálja, hogy mennyire elégedettek a budapestiek a Bubival.
A Bubi 3.0.-val a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal átlépő közlekedési csomópont – úgymint az Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező – elérhetővé válik, úgy, hogy a belső helyszíneken is megmarad a kapacitás. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is elérhetők lesznek.
A MOL Bubi évek óta egyre népszerűbb: a BKK legutóbbi, tavalyi évre vonatkozó összegzéséből kiderül, hogy 2023-ban a Budapesten közlekedők több mint 3,4 millió alkalommal használták a közbringa-szolgáltatást, ami során összesen közel hétmillió kilométernyi utat tettek meg. Az új MOL Bubi 2021. májusi indulása óta pedig már több mint nyolcmilliószor utaztak a fővárosban a jellegzetes zöld kerékpárokkal. A hatalmas érdeklődést mutatja, hogy a Bubi 1.0.-hoz képest nagyságrendekkel jobb a megosztott kerékpárok kihasználtsága: az előző rendszer utolsó teljes évéhez (2019) képest tavaly már öt–nyolcszor több alkalommal választották a MOL Bubit utazásukhoz a felhasználók.
Évről évre egyre több a gyűjtőállomás. Tavaly szeptemberben, a Mobilitási Héten a MOL Bubi-állomások száma elérte a kétszázat, idén márciusban pedig hat helyszínnel bővült a rendszer. A most átadott, a BudaPart városnegyed részét képező, Kopaszi-gáton található gyűjtőállomással együtt összesen már 208 állomáson elérhetők a MOL Bubik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!