Egyirányúsíthatják a pesti alsó rakpartot

iho/közút   ·   2012.08.15. 08:29

Leghangsúlyosabb elemként a pesti alsó rakpart belvárosi (a Március 15. tér – Jászai Mari tér közötti) szakaszának forgalomcsillapításával számol az ősszel a fővárosi közgyűlés elé kerülő rakpartfejlesztési koncepció. A legpuhább verzió szerint 30-40 kilométer/órás sebességhatár és járdaszintre emelt zebrák segítenék elő az új Duna-parti sétány elérését, a köztes változat egyirányúsítással és egy sáv elvételével operál, míg a legdurvább forgatókönyv szerint kizárnák a teljes autós forgalmat – írja az Index.

Mint az internetes lap megtudta, a BKK 2012 tavaszára készítette el a fővárosi Duna-partok fejlesztési koncepciójának első munkaanyagát. A még nem véglegesített tervezet még szakmai koordináción van, várhatóan ősszel dönthet róla a közgyűlés. A koncepció fő célja, hogy új – eddig gyakran tabuként kezelt – gondolatokat vessen fel, és ösztönözze a Duna-partokról folyó párbeszédet.

Így például a közúti forgalom 2007 óta tartó 10-15 százalékos csökkenése felvetette annak lehetőségét, hogy a pesti alsó rakpart belvárosi (a Március 15. tér – Jászai Mari tér közötti) szakaszának a forgalmát korlátozzák és a közúti forgalom által elfoglalt helyet csökkentsék. A felszabaduló területen gyalogos-kerékpáros sétányt, a Dunával közvetlen kapcsolatban lévő korzót építenének.

A forgalom korlátozására háromféle változat készült. A legkeményebb lépés a gépkocsiforgalom teljes kitiltása lenne az érintett alsó rakparti szakaszon. Ez a verzió a dugódíj bevezetéséhez volt kötve, mivel a dugódíj jelentősen csökkentette volna a pesti alsó rakparton meghatározó tranzit forgalmat. A feltételezések szerint a maradik tranzitautóst a budai alsó rakpart elbírta volna. A dugódíj leszavazásával ez a változat egyelőre kevésbé valószínű.

Előtérbe került viszont a pesti alsó rakpart északi irányba történő egyirányúsítása. Ezzel egy sávnyi területet nyernének a gyalogosok és a kerékpárosok. A legpuhább verzió 30-40 kilométer/órás sebességhatár bevezetésével és járdaszintre emelt zebrákkal számol. A verziók forgalmi modellszámai még nincsenek meg, a BKK ezeket a koncepció őszi véglegesítéséhez prezentálja.

A tervezett, és mindenképpen megépítendő új sétány egységes láncolatba fűzné a belvárostól északra és délre elterülő, zöldbe ágyazott vízpartokat (például a Dagály fürdő és a Népsziget, illetve a Nehru park – Millenniumi Városközpont környékét), és új köztereket hozna létre a főváros leglátogatottabb részén. A kikötőket is jobban elérhetővé tenné, így a mainál virágzóbb állóhajó-kultúra jöhetne létre. A megvalósítás 2014 után, az akkori uniós forrásokból képzelhető el, ha a koncepció támogatást nyer.

A teljes cikket ide kattintva olvashatja el!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.

Közút Haszonjármű

EKM: gyorsabbá válik a nagykategóriás jogosítványszerzés

iho/közút   ·   2024.06.19. 08:05

Újabb egyszerűsítéssel, ezúttal a nagykategóriás jogosítványszerzés gyorsításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a hazai szállítmányozási és fuvarozói ágazat fejlődését, a szektorban tapasztalt munkaerőhiány csökkentését. A jövőben a teherautók vezetésére jogosító C kategóriás jogosítvánnyal egyidőben megszerezhető az ahhoz kapcsolt nehézpótkocsiból álló járműszerelvényekre szóló CE kategóriás vezetői engedély.