Életmentő tehervonat

Arnold Balázs   ·   2012.01.17. 15:00
kiskep_153

Tavaly nyáron kezdték meg a használaton kívüli Kiskőrös–Kalocsa vasútvonal rendbetételét, ugyanis egy növényolajgyár szeretné a nem is olyan távoli jövőben vasúton szállítani termékeit, és talán az alapanyagokat is. A munkákkal lassan de biztosan haladnak a pályás szakemberek, várhatóan az év első felében végig is gördülhetnek az első vonatok a felhagyott vicinálison.

A jelenlegi végpont Kalocsa Kiképzőközpontnál<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Pataki Tamás)

A munkálatok keretében a vonalszakaszt meg is hosszabbítják Kalocsa Kiképzőközponttól az üzemig. A vágány jelenlegi végpontja a Foktői útnál van. A várható teherforgalom miatt több útátjáróba is fénysorompókat telepítenek, a vasútvonalra pedig a vonatszemélyzet felé jelzést adó fénysorompót ellenőrző útátjárójelzőket. Érdekesség, hogy mivel állomási személyzet nincs, az egyik ilyen jelző Kecel állomás területén helyezték el. Hogy az állomások további sorsa mi lesz, még kérdéses. Reméljük nem az, mint Garamkövesdnek.

Vajon az épületekkel mi lesz?

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.