Elkészült a GYSEV első Flirt 3-asa

iho   ·   2017.09.22. 15:35
00kicsi

Alig egy évvel a szállítói szerződés aláírása után elkészült a GYSEV első Flirt 3-asa. A vadonatúj jármű, amely részben a lengyelországi Siedlcében, részben pedig Szolnokon készült, először a gdanski TRAKO vasúti szakkiállításon pózol a nagyközönség előtt, a hazai bemutató szeptember 26-án lesz. Az átadó után természetesen a kötelező tesztmenetek következnek, Magyarország első Flirt 3-asa 2018 elején állhat forgalomba a zöld-sárga vasút vonalain.

A GYSEV első Flirt 3-asa Lengyelországban A képre kattintva galéria nyílik (forrás: Stadler/GYSEV)

A már közlekedő Flirt motorvonatoknál 2,8 méterrel hosszabb egységeken 208 ülőhely található, végsebességük százhatvan kilométer per óra. A jármű kilencven százalékban alacsonypadlós, ezzel – és a hagyományoson kívül természetesen felszerelt mozgássérült-illemhellyel – az esélyegyenlőségi normákat maximálisan teljesíti.

Az új motorvonatok, amelyeknek forgóvázai és kocsiszekrénye Szolnokon készült, végszerelését Lengyelországban végezték, alkalmasak a szinkronüzemre a már meglevő Flirt 1-es motorvonatokkal, így az utasforgalmi igényeket is a lehető legnagyobb mértékben kielégítik. A tizedik, utolsó Flirt 3-as 2019 januárjában érkezhet a GYSEV-hez.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.