Elnyerte a Német Mobilitási Díjat a hamburgi Digital S-Bahn

iho/vasút   ·   2021.06.14. 15:00
sbahn_hamburg

A 2018 óta fejlesztés alatt álló új technológia előnye, hogy több vonat közlekedhet a meglévő vasútvonalakon nagyobb megbízhatósággal és alacsonyabb energiafogyasztással.

Németország első teljesen automatizált vasútját helyezi üzembe a Deutsche Bahn (DB) és a Siemens Mobility: Hamburg városával együttműködve négy hamburgi S-Bahn-vonat digitális vezérléssel fog utasforgalomban üzemelni az októberi ITS Kongresszus alatt. A hamburgi Digital S-Bahn a napokban nyerte el a Német Mobilitási Díjat.

Ronald Pofalla, a DB infrastruktúra vezérigazgatója a fontos eseménnyel kapcsolatban elmondta: csak megbízható, célszerű és kényelmes vasúti szolgáltatások nyújtásával lehet hozzájárulni a klímaváltozás enyhítéséhez. A hamburgi S-Bahn digitalizálásával pontosan ez történik: a vasúti utazás még kellemesebbé válik. Az új technológia újabb mérföldkövet jelent a németországi digitális vasút számára, és döntő lépésnek tekinthető a közlekedés terén bekövetkező korszakváltás felé.

Dr. Anjes Tjarks, Hamburg közlekedésért és mobilitási átmenetért felelős szenátora kiemelte: a város aktívan támogatja a jövő vasúti közlekedését az innovatív technológiák bevezetésével a Digital S-Bahn kísérleti projektben. A technológia olyan megoldást kínál, amely lehetővé teszi a város S-Bahn hálózatának bővülését. Hosszú távon a teljes hamburgi S-Bahn rendszert szeretnék ezzel a technológiával felszerelni. A szenátus már most 400 millió eurót fordít az új, digitális technológiával felszerelt vonatokra.

Michael Peter, a Siemens Mobility globális vezérigazgatója hozzátette: azzal, hogy a vállalat Hamburgban sikeres, automatizált tesztüzemet hajtott végre az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerben (ATO, ETCS-en keresztül), rekordidő alatt fontos mérföldkövet értek el a német vasúti közlekedés digitalizálásában. Az automatizált vasúti üzemeltetés jelentősen nagyobb járatsűrűséget nyújt, ezáltal nagyobb utaskapacitást tesz lehetővé, javítja a menetrendtervezés stabilitását, a vezetési profilok optimalizálásával pedig alacsonyabb energiafogyasztást garantál. A Digital S-Bahn projekttel Hamburg úttörő szerepet vállal a digitalizált üzemeltetés terén a német közösségi közlekedésben és a vasúti távolsági közlekedésben

A projekt a digitalizált vonatüzemet a hamburgi S-Bahn hálózat egy 23 kilométeres vonalán mutatja be. Az első próbaüzemek már sikeresen lezajlottak. Az automatizált rendszer a jövőbeli európai ATO szabványon alapul, amely az egész Európára kiterjedő Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) működik. A forgalmat a vasúti személyzet felügyeli. A projekt 60 millió eurós költségén Hamburg városa, a Siemens Mobility és a Deutsche Bahn osztozik.

(X)

(Nyitókép forrása: Siemens Mobility)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

IdeenzugCity, a jövő motorvonata

Kiss Bertalan   ·   2021.07.29. 20:05

A Deutsche Bahn bemutatta a jövő motorvonatának életnagyságú modelljét, több, merőben új fejlesztéssel, például a napi forgalomnak vagy útvonalnak megfelelően variálható utastér kialaíktás – gombnyomásra.