Először szállíthat mozdonyokat Uruguayba a Stadler

iho/vasút   ·   2020.12.15. 12:00
stadler_euro4001

A Portren teherfuvarozó vasúttársaság hét Euro4001-es dízel-villamos mozdonyt rendelt.

Az uruguayi Christophersen logisztikai csoport tulajdonában álló Portren SA és a spanyol Cointer Concesiones a napokban állapodott meg a Stadlerrel. A mozdonyokat spanyolországi, Albuixech-ben található Stadler Rail Valencia üzemében tervezi és építi meg a svájci gyártó. A járművek átadása 2022 végén kezdődhet.

A dízelgépeket a finn UPM biotechnológiai vállalat új üzemében fogja majd használni a Portren. Az UPM október közepén állapodott meg az AZVI logisztikai csoporthoz tartozó Cointer Concesiones, a Christophersen, valamint a Deutsche Bahn (DB) nemzetközi műveleti ága által alkotott konzorciummal: az együttműködés a Paso de los Torosnál felépített új cellulózgyár, valamint a főváros Montevideo kikötője közötti 273 kilométer hosszú, Ferrocarril Central nevű vasútvonalon fog közlekedtetni tehervonatokat, továbbá látja majd el azok karbantartását is. A körülbelül 475 méter hosszú szerelvények egy mozdonyból és 26 tehervagonból fognak állni: a kikötő felé fapépet, az üzem irányába pedig a cellulózgyártáshoz szükséges vegyi anyagokat és üzemanyagot szállítanak majd.

A Stadler szerint az elsődlegesen tehervonatok továbbítására tervezett Euro4001 mozdonyszériánál felhasznált élvonalbeli technológiának köszönhetően az üzemeltetők fenntartható és jövedelmező vasúti árufuvarozási tevékenységet folytathatnak. A korszerű, magas teljesítményt és megbízhatóságot nyújtó, hattengelyes, Co’Co’ tengelyelrendezésű gépeket egy 2800 kilowatt teljesítményű, alacsony károsanyag-kibocsátású dízelerőforrás hajtja, mely eleget tesz az Európai Unió EC 26/2004 Stage V emissziós előírásainak. A forgóvázaknál alkalmazott korszerű technológia, valamint a hatékony aszinkron vontatómotorok csökkentik a vasúti pálya elhasználódását, ráadásul kevesebb zajt is bocsátanak ki. A mozdonyvezetők is kellemesebb munkakörülmények között dolgozhatnak: a két zaj- és hőszigetelt vezetőfülkét a legújabb ergonómiai és biztonsági előírásoknak megfelelően tervezték meg.

(Borítókép forrása: Stadler Rail)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút Ellátási lánc Logisztika

A modális átállás folytatásának feltételei az alpesi tranzitban

iho.hu   ·   2024.09.12. 08:45

Megfelelően teljesített a Rajna-völgyi vasút augusztusi teljes lezárása idején a folyó balparti vasútján a tehervonatokat továbbító dízelszekció. A kedvező tapasztalatokból kiindulva a kombinált fuvarozás egyre több szereplője szorgalmazza az észak–déli szállítási tengely stabilitásának fenntarthatósága érdekében a szóba jövő elzászi vasútvonalak kapacitásbővítését.

 

Nagyvasút Vasút

Jöhetnek az IC-motorvonatok a GYSEV-hez

iho.hu   ·   2024.09.09. 23:00

Kormányhatározat született a Győr–Sopron– Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság kilenc plusz két motorvonata beszerzésének finanszírozását célzó, legfeljebb 160 millió euró tőkeösszegű hitelszerződéshez kapcsolódóan száz százalékos mértékű egyedi állami garancia vállalásáról a hitelszerződésből származó fizetési kötelezettségekre.