Északkelet-Magyarországon mától egy kicsit még jobb vonatozni – nemcsak a vasútbarátoknak

iho/vasút   ·   2020.10.25. 08:00
ujpalota_korvasut02

Tervezhetőbbé, olcsóbbá és vonzóbbá tette a vasúti közlekedést a MÁV-Start Észak-Magyarországon Eger, illetve Sátoraljaújhely és Budapest, az Észak-Alföld térségében Püspökladány és Debrecen között. A budapesti külső körvasúton is új korszak kezdődött október 25-étől: tesztjelleggel új vonat közlekedik vasárnaptól a hétvégi közlekedési rend szerinti napokon Óbuda és Rákos, holnaptól munkanapokon Piliscsaba és Rákos között.

A menetrendfejlesztésről tartott szerdai sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Rákos–Hatvan vonalszakasz fejlesztésének eddigi eredményeire építve óránkénti közvetlen vasúti eljutási lehetőség teremtődött Eger, Hatvan, Gödöllő és a főváros között légkondicionált, alacsonypadlós járművekkel.

Sátoraljaújhelyről már csaknem egy órával gyorsabban, alig több mint három óra alatt el lehet jutni Budapestre a napi egy új InterCity vonatpárnak köszönhetően. A szakminisztérium a vidéki nagyvárosok elővárosi forgalmában is kiemelt szerepet szán a vasútnak, ennek megfelelően Püspökladány és Debrecen között a reggeli csúcsidőben sűrűbb, ütemes közlekedést vezettek be.

(fotó: Vörös Attila)

Az alig három hete bevezetett dunántúli menetrendi intézkedéseket követően gőzerővel halad tovább a vasúttársaság, ígéretüknek megfelelően fokozatosan kiterjesztik a vasúti utazást tervezhetőbbé, olcsóbbá és ezáltal versenyképesebbé tevő intézkedéseiket az ország más régióira is. Most vasárnaptól Eger és Budapest viszonylaton reggel öt és este nyolc óra között óránként indulnak interrégiós járatok Flirt motorvonatokkal.

Az interrégió vonatok már gyorsvonati pótjegy nélkül vehetők igénybe, ezért olcsóbb lett az utazás.

Az 1 óra 48 perces menetidejű, Eger és a főváros közötti út menetdíja átlagosan mintegy tíz százalékkal csökkent.

Sátoraljaújhely és Budapest között napi egy új, közvetlen intercity vonatpár közlekedik – csaknem egy órával csökkentve a jelenlegi leggyorsabb menetidőt.

A sebesvonatok megszűntek, helyüket – azonos eljutási idővel – a Füzesabony–Sátoraljaújhely közötti személyvonatok és a felármentes egri interrégió vonatok vették át mától.

A füzesabonyi átszállással Budapestre utazó sátoraljaújhelyiek így akár 410 forintot is spórolhatnak utazásonként. Püspökladány és Debrecen között pedig sűrűbben, tizenöt, illetve harminc percenként indulnak a vonatok a reggeli csúcsidőben.

Nemcsak a kelet-pesti és észak-budai lakosok, hanem az esztergomi vasútvonal környéki településeken élők is hasznát veszik annak, hogy mától a budapesti külső körvasúton új korszak vette kezdetét. Most vasárnaptól tesztjelleggel hétvégeken óránként, az Óbuda–Rákos szakaszon, holnaptól munkanapokon félóránként Piliscsaba és Rákos között közlekednek vonatok S76-os jelzéssel.

A vonatok megállnak az Újpalota elnevezéssel létesített megállóhelyen, a Drégelyvár utcai felüljáró közelében. Az új, akadálymentes megállóhely átszállást biztosít a külső körvasúton, a vonatok és a 7, 7E, 8E, 108E, 133E, 277-es buszok között. Az S76-os vonat menetideje negyvenhét perc Piliscsaba és Rákos között. A fővárosi területén belül a vonatok az Óbuda és Rákos közötti távot tizenhét perc, az Újpest és Újpalota közötti szakaszt hét perc alatt teszik meg.

(térkép: MÁV-Start)

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.