Fellegi távozása és a Malév

iho/repülés   ·   2011.12.08. 16:12

Egy, az [origo] által megszólaltatott, a miniszterelnökhöz közel álló forrás szerint nemcsak Fellegi Tamásnak volt elege, de jó ideje elégedetlen volt a munkájával a miniszterelnök is, az elmúlt hetekben szűk körű beszélgetéseken pedig több olyan kijelentést is tett Orbán Viktor, amiből szerinte kiolvasható volt, hogy a miniszternek „már nincs sok ideje″, és a „levegőben lógott a távozása″. Fellegi lemondásában emiatt a forrás szerint a „felső nyomásnak″ mindenképp szerepe lehetett, még akkor is, ha a végső döntést végül maga hozta meg.

A kormányfő elsősorban amiatt neheztelt a miniszterre a forrás szerint, hogy nem foglalkozott megfelelően a Malév helyzetének rendezésével. Minisztériumi források szerint ebben ugyanakkor igazságtalanul tette felelőssé Fellegit a kormányfő: szerintük „nem a miniszter töketlenkedése miatt″ tart a csőd szélén társaság, hanem nagyrészt örökölte a lehetetlen helyzetet. Ez tovább súlyosbodhat, mivel az Európai Bizottság hamarosan várhatóan büntetést szab ki a korábbi kormányok idején a társaságnak nyújtott burkolt állami támogatás miatt, a büntetés mértéke pedig akár 100 milliárd forint is lehet.

„Az egyetlen, aki érdemben tárgyalt és lépéseket tett a Malév helyzetének rendezéséért, az Fellegi volt, miközben a kormány legnagyobb gondja az volt, hogy Liszt Ferencre keresztelje a repülőteret″ – érzékeltette a fejlesztési tárcánál dolgozó forrás a helyzetet, hozzátéve, hogy mivel „nincs az a befektető, aki elvinne egy ilyen csődtömeget″, felmerült annak a lehetősége is, hogy a társaságot hagyják csődbe menni, amiért „a balhét kétségkívül el kell vinnie valakinek″.

Mint ahogy az iho/hu is beszámolt róla, a nemzeti fejlesztési miniszter néhány napja még arról tartott sajtótájékoztatót, hogyan képzeli a kormány a Malév jövőjét, alakítható-e új nemzeti légitársaság az eddigi helyén, illetve ismertette a légitársaság helyzetének kialakulását összefoglaló Fehér könyvet.

Tegnap a tárca közleményben cáfolta, hogy a Malév csődközeli helyzetben lenne, és a közlemény leszögezte: amint a társaság is javított gazdálkodásán, úgy a kormány is mindent megtesz a légitársaság életben maradásáért és hatékonysága növeléséért.

Ugyanakkor a közlemény beszámolt arról, hogy a légitársaság sorsáról európai szakmai befektetőkkel tárgyal a kormány, ami egyébként azokat a korábbi értesüléseket erősítette meg, hogy Fellegi valóban kudarcot vallott, amikor Kínában a Hainannal tárgyalt a Malév megvásárlásáról.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.